Wzrosły wydatki na reklamę Polsatu i Cyfrowego Polsatu
Spośród ogólnopolskich nadawców telewizyjnych najwięcej na reklamę w mediach w ub.r. przeznaczyła Telewizja Polska – wynika z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają Internetu. Wśród operatorów kablowo-satelitarnych liderem był Canal+ Cyfrowy.
Telewizja Polska na reklamę w mediach (telewizja, radio, prasa, kino i nośniki zewnętrzne) wydała w ub.r. cennikowo 19,8 mln zł, co oznacza spadek o 6,7 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Polsat zwiększył wydatki o 44,6 proc. – do 19 mln zł, a TVN o 6,7 proc. – do 15,6 mln zł.
Spośród platform satelitarnych najwięcej na reklamę w ub.r. przeznaczył Canal+ Cyfrowy (operator Cyfry+ i nadawca kanałów telewizyjnych) – łącznie 101,4 mln zł (wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z 2011 rokiem). Cyfrowy Polsat zanotował wzrost cennikowych wydatków o 57,1 proc. – do 72,2 mln zł, a ITI Neovision (operator platformy N i nadawca kanałów tematycznych) spadek o 15,1 proc. – do 39 mln zł.
W przypadku sieci kablowych najwięksi gracze, pod względem liczby abonentów, zwiększyli budżety marketingowe. UPC Polska wydało 40,8 mln zł (wzrost o 20,4 proc.), Vectra – 22,7 mln zł (wzrost o 17,7 proc.), a Multimedia Polska – 740 tys. zł (wzrost o 11,8 proc.). (KOZ)
(29.01.2013)










