Firmy outdoorowe w 2012 roku zarobiły mniej niż rok wcześniej
Wpływy ze sprzedaży powierzchni na nośnikach reklamy zewnętrznej wyniosły w ub.r. 561,7 mln zł i były niższe w porównaniu do 2011 roku o 6,26 proc. - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Wynik po pierwszym półroczu ub.r. dawał jeszcze nadzieję na utrzymanie sprzedaży na poziomie dwóch wcześniejszych lat. Jednak spadek sprzedaży w trzecim kwartale uniemożliwił osiągnięcie podobnych przychodów.
Jak podaje Izba, część budżetów reklamowych przeznaczonych na reklamę zewnętrzną została zrealizowana poza firmami należącymi do branży. Chodzi np. o ekspozycje reklam wielkoformatowych na elewacjach budynków (bezpośrednie kontrakty między reklamodawcą i właścicielem budynku). W ten sposób działały głównie firmy z sektorów, takich jak: telekomunikacja, odzież i obuwie, osobiste środki pielęgnacji ciała. W przypadku tych sektorów firmy reklamy zewnętrznej odnotowały spadek przychodów o blisko 33 mln zł.
Najwięcej na reklamę outdoorową w ub.r. wydały branże: sprzedaż (124,5 mln zł), żywność (71 mln zł) oraz rozrywka i kultura (67,4 mln zł).
Wzrosły natomiast przychody firm z branży reklamy tranzytowej - o 2,24 proc., do 18,4 mln zł).
Zestawienie obejmuje firmy: AMS SA, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. (BG)
(28.01.2013)










