UOKiK uznał, że Lidl kłamał w reklamach
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Lidl kłamał w reklamach i nałożył na właściciela dyskontów karę w wysokości 1,8 mln zł. Lidl rozważa odwołanie się od tej decyzji.
Zdaniem UOKiK w błąd wprowadzała kampania informująca, że w badaniu Inspekcji Handlowej przeprowadzonym w styczniu br. produkty Lidla uzyskały najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania wśród wszystkich oferowanych przez sieci handlowe pod marką własną.
Inspekcja Handlowa sprawdziła 588 placówek handlowych, a pięć dni później spółka Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do treści badania.
Informacje zamieszczane w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i billboardach wzbudziły wątpliwości Urzędu i w lutym br. wszczął postępowanie i przeanalizował reklamy. Jak uznała prezes UOKiK, reklamy mogły sugerować, że autorem zawartych w nich treści jest właśnie Urząd. W jej opinii spółka wprowadzała konsumentów w błąd, nierzetelnie wykorzystując wyniki raportu Inspekcji Handlowej i używając autorytetu Urzędu w kampanii.
UOKiK nałożył na Lidla karę pieniężną w wysokości 1,8 mln zł. Decyzja nie jest prawomocna. Konsumenci, którzy zostali wprowadzeni w błąd, mogą dochodzić roszczeń.
Lidl oświadcza, że jego celem nie było wprowadzenie w błąd konsumentów i rozważa odwołanie się od decyzji UOKiK. (TW)
(19.11.2012)










