Radiowa Jedynka coraz bliżej wyników słuchalności Radia Zet
Radio Zet w fali lipiec – wrzesień br. miało najniższą słuchalność w całej historii badań Radio Track, realizowanych przez Millward Brown SMG/KRC. Spośród rozgłośni ogólnopolskich wyniki poprawiły Program I i III Polskiego Radia.
Radio Zet miało 14,8 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 16,5 proc. w analogicznym okresie ub.r. "Ogólnopolskie, uniwersalne stacje radiowe, podobnie jak telewizyjne, tracą bez intensywnej promocji. Wyniki słuchalności są przede wszystkim skorelowane z wydatkami na reklamę, a nasz konkurent wydał tylko w ostatnich trzech miesiącach cennikowo około 11 milionów złotych" - tłumaczy wyniki stacji redaktor naczelny Radia Zet Rafał Olejniczak w wypowiedzi przekazanej przez biuro prasowe Eurozetu. Radio Zet ostatnią kampanię reklamową prowadziło wiosną br.
Dotąd Radio Zet najgorszy wynik zanotowało w fali styczeń – marzec br.: 14,9 proc.
Liderem słuchalności w najnowszej fali lipiec - wrzesień br. pozostaje RMF FM, które - rok do roku - zanotowało spadek słuchalności z 26,3 proc. do 25,3 proc. Mniejszy udział miał też Program II Polskiego Radia (spadek z 0,7 proc. do 0,5 proc.).
Udział Programu I wzrósł z 11,7 proc. do 12,9 proc. (to najlepszy wynik Jedynki w tym i zeszłym roku), a Programu III – z 7,9 proc. do 8.5 proc. Nie zmieniły się wyniki Radia Maryja (2,2 proc.) i Programu IV (0,5 proc.). (KOZ)
(15.10.2012)










