Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 27, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad połowa użytkowników Facebooka nie pamięta, co ostatnio polubiła

Aż 52 proc. badanych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych nie potrafiło powiedzieć, jaką markę na Facebooku ostatnio polubili.

Nazwę profilu, który posiadacze konta na Facebooku w ostatnim czasie polubili, wskazało jedynie 18 proc. badanych, po 15 proc. przyznało zaś, że nigdy nie polubiło marki oraz że nigdy nie klika w "Lubię to".
Autorzy badania tłumaczą, że w dobie coraz większej popularności Facebooka obecność firm w serwisie już nie dziwi, a kliknięcie w przycisk "Lubię to" to często wpływ krótkotrwałego i niewiele znaczącego impulsu.
- Te 18 proc. to świadomi konsumenci klikający w "Lubię to". Jedynie nieznaczna część społeczeństwa świadomie funkcjonuje w sieciach społecznościowych, resztę można nazwać leniwymi konsumentami - zauważa Natalia Hatalska, autorka bloga o marketingu. - Wciąż nie rozumiem, dlaczego marketerzy cały czas stawiają na zasięg w działaniach w społecznościach, a nie na zaangażowanie. Użytkownicy social media zostawiają ogromną ilość danych o sobie, a to stanowi bazę dla naprawdę wielu branż - dodaje.
Wyniki badań podają w wątpliwość przeświadczenie specjalistów od reklamy internetowej, którzy pytani przez IIBR w ub.r. o oddziaływanie fan page wskazywali, że dzięki nim odbiorcy są w kontakcie z daną marką lub firmą (78 proc.) oraz lepiej o niej myślą (68 proc.).
- Trzeba pamiętać, że 50 proc. kampanii prowadzonych na Facebooku jest niezauważanych przez odbiorców - mówi Hatalska. - Z badania można wyciągnąć wnioski, że to trend generacji "L", która klika na potęgę i bardzo często nie potrafi odpowiedzieć, w co klika i właściwie dlaczego - stwierdza. (AT)

(27.08.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.