Śmieszno i straszno, czyli najlepsze virale
"Press" przygotował ranking polskich virali i kampanii viralowych.
Viral, czyli materiał umieszczony w Internecie z nadzieją, że użytkownicy go dostrzegą, polubią i prześlą znajomym, to jedna z najatrakcyjniejszych form promocji. Nie wymaga wykupowania powierzchni reklamowej, bo rozpowszechnianie virali zapewniają internauci, są też przyjmowane z lepszym nastawieniem niż klasyczna reklama, za którą ani w sieci, ani poza nią nie przepadamy.
Poprosiliśmy jurorów - przedstawicieli środowiska reklamy - o ocenę 12 virali i kampanii viralowych z ostatnich dwóch lat. Każdy oceniał je i punktował w pięciu kategoriach. Najwięcej punktów zdobyły:
"Życie to nie Facebook" Saatchi & Saatchi dla PCK - 416 pkt
"Apel Henia do polskich piłkarzy" Pride & Glory Interactive dla Tesco Polska - 386 pkt
"Autyzm wprowadza zmysły w błąd" PZL dla Fundacji Synapsis - 376 pkt
Pełny ranking w lipcowym "Press".
(20.07.2012)










