Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Lipiec 12, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Demo „Pulsu Biznesu+” obiecywało więcej

Wersja iPadowa „Pulsu Biznesu” to wciąż „Puls Biznesu”, a spodziewałem się znacznego rozszerzenia zawartości wydania papierowego.

Porównując wersję drukowaną i  elektroniczną z 11 lipca br.,  wyraźnego rozszerzenia treści w "Puls Biznesu+" nie zauważyłem. Reportaż o prezesie Juszczaku z drukowanego „Pulsu Biznesu Weekend” w wydaniu środowym? Chyba jednak nie tego sie spodziewałem.
To po prostu ładne, atrakcyjne graficznie przełożenie tego wszystkiego, co otrzymuję płacąc 4,99 złotych w kiosku za wydanie papierowe. Nie ma jednak mowy o rozczarowaniu. „Puls Biznesu+” to na razie jedynie narzędzie, które - przypuszczam - można będzie dowolnie rozszerzać. Za wcześnie jednak na euforię.
Niewykorzystany jest potencjał galerii zdjęć, które praktycznie nie istnieją. Uruchamiając aplikację „Newsweeka” czy „Polityki” przyzwyczaiłem się, że dostaję możliwość przejrzenia zdjęć, które nie zmieściły się w wydaniu tradycyjnym. „Pulsu Biznesu” nie wykorzystuje tego potencjału. Podobnie jest w przypadku wykresów. Czytelnik, inwestor, otrzymuje ich proste przełożenie, niemal jeden do jednego, z wydania papierowego. Jedyne zmiany, mam nadzieję, że tylko na razie, polegają  na dołożeniu tła pod wykresy. Przyglądając się ilustracjom notowań Orlenu i Lotosu automatycznie palec wędruje na obrazek, a czytelnik (który zna choćby aplikację „Wall Street Journal” czy iPadowe wydanie „Forbesa”, również polskiej edycji) spodziewa się, że po tapnięciu rozwinie mu się dodatkowa treść. Tu oczekiwałbym przynajmniej rozwinięcia zakładki proponującej odwiedzenie strony internetowej Pb.pl.
Obserwując buzz, jaki wybuchł w Internecie po udostępnieniu tej wersji dziennika apetyt na e-wydanie był ogromny. Głód pozostał. Mam nadziej, że to dopiero początek wykorzystania potencjału aplikacji „Pulsu Biznesu”. Na razie zostanę przy wersji papierowej, wrócę do iPadowego wydania za miesiąc. 1,59 euro za e-wydanie absolutnie nie jest ceną konkurencyjną w stosunku do wydania papierowego, bo zawartość jest niemal identyczna. Dostęp do wiadomości dnia live i Pulsu Inwestora Live to zdecydowanie za mało.
Paweł Zielewski, redaktor polskiej edycji miesięcznika "Forbes"

(fot. T.Ozdoba, 12.07.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.