Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 16, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raiffeisen Bank szuka agencji kreatywnej dla Raiffeisen Polbanku

Raiffeisen Polbank - tak będzie się nazywać nowy bank powstały z połączenia Raiffeisen Bank Polska SA z Polbankiem EFG SA. Właśnie rozpoczął się przetarg na agencję kreatywną, która wprowadzi na rynek nową markę.

Raiffeisen Bank Polska od 14 maja zbiera referencje od kilkunastu agencji reklamowych, a do finałowej fazy przetargu dopuści kilka najlepszych ofert. "Zależy nam na tym, by do przetargu stanęły agencje, które dobrze rozumieją specyfikę naszej branży, ale jednocześnie są w stanie zaproponować coś świeżego. Będzie to dla nich spore wyzwanie, ponieważ dotąd Raiffeisen i Polbank działały na innych polach, odwoływały się do innych grup klientów; to łączenie bankowości korporacyjnej i dla zamożnego klienta indywidualnego z bankowością stricte detaliczną. Obie marki są dobrze znane, ale funkcjonują w różnych segmentach, niosąc ze sobą inne atrybuty. Nowy brand ma je połączyć i zaskoczyć konkurencję" – podkreśla w komunikacie Joanna Cegłowska, dyrektor departamentu marketingu i PR w Raiffeisen Bank Polska.
Przedstawiciele banku nie podają nazw uczestniczących w postępowaniu agencji. Zwycięska będzie odpowiedzialna za launch Raiffeisen Polbanku i jego bieżącą obsługę. Agencje mają m.in. zaproponować, jaką rolę w komunikacji nowego brandu miałaby odegrać Justyna Kowalczyk, najwybitniejsza polska biegaczka narciarska, która od 2010 roku jest twarzą Polbanku, a w marcu br. przedłużyła kontrakt o kolejne dwa lata. Przetarg będzie rozstrzygnięty do końca lipca.
Obecnie dla Polbanku pracuje agencja Addapter z grupy DDB, a dla Raiffeisen Banku - agencja GonnaBe.
O tym, że planowany jest przetarg na następcę Polbanku, pisaliśmy w "Presserwisie" już 28 marca. Wtedy nie było jeszcze wiadomo, jak będzie nazywać się nowy podmiot i czy marka Polbank zniknie z rynku. Teraz przedstawiciele Raiffeisen Banku Polska tłumaczą, że nazwa Raiffeisen Polbank będzie najlepiej odzwierciedlać reputację marki Raiffeisen w skali globalnej i bardzo wysoką rozpoznawalność marki Polbank na lokalnym rynku. 
Austriacka grupa Raiffeisen Bank International (właściciel Raiffeisen Bank Polska) kupiła 70 proc. udziałów Polbanku od greckiej grupy EFG Eurobank na początku br. Po połączeniu obu instytucji powstanie szósty co do wielkości bank w Polsce. Raiffeisen Polbank będzie bankiem uniwersalnym, oferującym pełny zakres produktów i usług dla wszystkich segmentów, dysponującym bazą prawie 1 mln klientów i siecią ok. 450 placówek w 150 miastach Polski. Połączenie obu instytucji ma nastąpić w ciągu najbliższego roku. (TW)

(16.05.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.