Branża dyskutuje o współpracy "Rzeczpospolitej" z dostawcą tabletów
Wczoraj na
Facebooku przedstawiciele mediów dyskutowali o tym, że Presspublica, wydawca "Rzeczpospolitej”, może wkrótce rozdawać e-prenumeratę tego dziennika wraz
tabletami i zamknąć wydanie papierowe. Maciej Kutak, wiceprezes
Presspubliki, zaprzecza jednak tym informacjom.
Radek Zaleski,
dyrektor ds. rozwoju CD Projekt, na swoim profilu na Facebooku napisał, że
Grzegorz Hajdarowicz (właściciel Presspubliki) na spotkaniu kierowników
redakcji ogłosił, że "Rzeczpospolita” będzie m.in. "rozdawać tablety z
prenumeratą wydania internetowego”. Jego zdaniem może to oznaczać, że "zrezygnuje z wydania prasowego”. Pod tym wpisem pojawiło się prawie 30 komentarzy –
dyskutowali m.in. Artur Kurasiński, właściciel agencji Revolver Interactive,
Piotr Stanisławski, szef serwisów technologicznych Gazeta.pl i Przemysław
Pająk, redaktor naczelny blogu Spider's Web. – Takie chodzą
plotki, które postanowiłem opublikować na swoim prywatnym profilu – mówi Radek
Zaleski. Nie chce zdradzać ich źródła. – Grzegorz Hajdarowicz od dawna mówi, że
przyszłością prasy są tablety. Wątpię, żeby rezygnacja z papieru pojawiła się w
najbliższej przyszłości, ale pomysły o sprzedawaniu prenumeraty "Rzeczpospolitej”
we współpracy z jakimś dostawcą tabletów dochodzą z tego wydawnictwa – zaznacza
Artur Kurasiński.
Maciej Kutak,
wiceprezes Presspubliki, nie potwierdza informacji o współpracy z inną firmą.
Zaprzecza też informacjom o rezygnacji z wydania papierowego. – Konkretnie takich planów na razie nie mamy, ale pracujemy nad tym, by nasze produkty przenieść do
elektronicznego kanału dystrybucji. Informacja o całkowitej rezygnacji z
papieru byłaby zbyt wczesną deklaracją, choć docelowo będzie to ekskluzywna
forma podania kontentu. Ale rzeczywiście wprowadzamy od kilku miesięcy
strategię, która ma zmienić "Rzeczpospolitą” w medium zdecydowanie bardziej
multimedialne – przyznaje Kutak.
Wczoraj też "Parkiet Gazeta Giełdy” (dziennik
Presspubliki) promował swoje wydanie tabletowe. Na
pierwszej stronie dziennika pojawiła się jego wersja na iPada z głównymi informacjami
wydania. - To nasza akcja autopromocyjna. Będziemy coraz częściej wspierać
marketingowo wydania naszych produktów na tablety – dodaje Maciej Kutak.
Średnie
rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” w lutym br. wyniosło 118,9
tys. egz., w tym rozpowszechnianie e-wydań to 5,1 tys. egz. (Dane: ZKDP). (SK)
(25.04.2012)










