Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 23, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MPG zanalizował rynek reklamy w 2011 roku

Jak wynika z danych opracowanych przez dom mediowy MPG, całkowita wartość rynku reklamowego w 2011 roku wyniosła 7,78 mld zł (netto) - o 2,3 proc. więcej, niż rok wcześniej. Najdynamiczniej rosły wydatki w radiu i Internecie, a najbardziej spadły wydatki na reklamę w kinach.

Największą część inwestycji reklamowych stanowiły wydatki na telewizję. W roku 2011 wyniosły one 3,77 mld zł (netto) - o 3,7 proc. więcej, niż w 2010 roku. 
W przypadku reklamy prasowej w ub.r. wydano 784 mln zł na promocję w magazynach (spadek o 12 proc.) i 616 mln zł w gazetach (spadek o 8 proc.). Według analityków MPG mniejsze zainteresowanie reklamodawców tym medium wynika ze spadku czytelnictwa prasy w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Według raportu spowodowane jest to towarzyszącemu czytelnikowi poczuciem, że zaglądając do Internetu, może w nim znaleźć wszystko bez płacenia za treść (w tym także materiały pochodzące z prasy).
Radio i Internet to media, których wpływy reklamowe wzrosły najbardziej. Wysokość nakładów reklamowych w radiu wyniosła 815 mln zł (wzrost o 25 proc.), w Internecie zaś - 1,23 mld zł (wzrost o 14 proc.). W 2011 roku w rozgłośnich wyemitowano o 15 proc. spotów więcej, niż w poprzednim roku. Wynika to z większej aktywności reklamodawców, w tym przede wszystkim Aflopharmu.
Pomimo wzrostu popularności kina liczba emisji reklam kinowych w minionym roku spadła o prawie 9 proc. i wyniosła 92 mln zł. Według raportu MPG reklama kinowa cieszy się najmniejszą popularnością, ponieważ ze wszystkich badanych mediów ma ono najmniejszy zasięg, a zaledwie jedna trzecia Polaków w ub.r. deklarowała, że odwiedziła kino.
MPG sporządził swój raport na podstawie danych Kantar Media (bez autopromocji). Raport "MPG Media Market Scan 2011" - w całości prezentujemy na stronie Press.pl/Raporty. (DR)

(23.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.