Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 19, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Seksizm w reklamach najczęstszą przyczyną skarg do Rady Reklamy (wideo)

Najwięcej protestów złożono na reklamę Maximusa

Wizerunek płci w reklamie to najczęstszy powód składania skarg do Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy. W ub.r. na 1054 złożone skargi aż 847 dotyczyło tej kwestii.

Drugim powodem jest przekonanie odbiorcy, że reklama wprowadza w błąd (71 skarg), a kolejnym – że szkodzi małoletnim (28) lub jest agresywna (27). I skarżący zazwyczaj mają rację: w przypadku 811 skarg Komisja Etyki Reklamy uznała, że został naruszony Kodeks Etyki Reklamy, tylko 60 skarg zostało oddalonych.
Zarzut dotyczący wizerunku płci stawiano m.in. najbardziej oprotestowanej w ub.r. reklamie - plakatowi centrum handlowego Maximus przedstawiającemu kobietę z opuszczoną bielizną i napisem „Opuszczamy na Maxa”. Złożono na nią w sumie 756 skarg. Skarżący wskazywali, że reklama jest seksistowska, w zestawieniu z zamieszczonym zdjęciem (kobieta zsuwająca majtki) nasuwa jednoznaczne seksualne skojarzenia i uwłacza godności kobiet. Komisja Etyki Reklamy się z nimi zgodziła. Seksistowski charakter zarzucono także, w 70 skargach, kampanii firmy Home.pl, w której reklama internetowa opatrzona została zdjęciem trzech kobiet ubranych jedynie w czarną bieliznę i hasłami: „Obiecujące domeny”, „Zarejestruj… a zobaczysz więcej” itp.
Reklamy z podtekstem erotycznym w Internecie wciąż cieszą się największym powodzeniem. Przebojem sieci jest np. spot reklamujący Fiata Abarth 500 z udziałem rumuńskiej modelki Catrinel Menghia.
Jeśli chodzi o kanały komunikacji, to w Polsce najczęściej skarżono się na reklamy na nośnikach zewnętrznych (823 przypadki), a dalej – na internetowe (85) i telewizyjne (84).
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją odpowiadającą za samoregulację branży reklamowej w Polsce. (AO, PR)

(19.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 22, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ZenithOptimedia Group wdraża globalne pozycjonowanie

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia Group wprowadza globalną strategię pozycjonowania – Live ROI.

Zmianie strategii towarzyszy rebranding, obejmujący wszystkie marki należące do ZenithOptimedia Group: domy mediowie Zenith i Optimedia oraz specjalistyczne działy Performics, Newcast i DriveR. W polskim oddziale Grupy rosną kompetencje specjalistycznych działów Performics i DriveR.
Nowe pozycjonowanie ZenithOptimedia jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku mediów i w komunikacji marketingowej oraz rosnące znaczenie komunikacji internetowej.
„Nasze otoczenie stale się zmienia. Konsumenci spędzają coraz więcej czasu w cyfrowym świecie, a stosowane dotychczas narzędzia, służące do badania tego świata i efektów naszych działań, przestają wystarczać. Dlatego proponujemy klientom podejście Live ROI, pozwalające w czasie rzeczywistym określić, jak i gdzie inwestować budżet, by osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji” – mówi Steve King, global chief executive officer w ZenithOptimedia Group.
„Wdrożenie koncepcji Live ROI wpływa na rozwiązania proponowane klientom i styl pracy całej firmy, jednak największe wyzwania stawia przed dwoma działami: Performics i DriveR” - dodaje Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group.
W polskim oddziale ZOG rozwijane są kompetencje działu Performics, zajmującego się szeroko pojętym digitalem – od strategicznego doradztwa w planowaniu i zakupie mediów w Internecie, poprzez realizację kampanii PPC i SEO, działania mobilne, afiliacyjne i w social media, po tworzenie koncepcji kreatywnych i kreacji. Podejście Live ROI stawia ZOG nowe wyzwania także w zakresie badania zachowań konsumenckich oraz precyzyjnego mierzenia skuteczności działań, ich jakości i efektywności. „Dlatego wzmacniamy dział badań DriveR, poszerzając jego kompetencje i ofertę badawczą oraz zmieniając strukturę” – wyjaśnia Monika Bronowska.
Kierownictwo działu DriveR obejmuje Anna Marszalik-Kraszewska, mająca ponaddziewięcioletnie doświadczenie w pracy w obszarze badań. W ZenithOptimedia Group pracuje od lutego 2011 roku, wcześniej zdobywała doświadczenie po stronie mediów - w Grupie RMF oraz w wydawnictwie Hubert Burda Media. W związku z poszerzeniem oferty badawczej w maju br. do zespołu dołączy nowa osoba, specjalizująca się w statystycznej analizie danych oraz raportowaniu zjawisk z zakresu relacji z klientem.
Wraz z pozycjonowaniem zmienia się identyfikacja wizualna wszystkich firm należących do ZenithOptimedia Group. Celem tych zmian jest zapewnienie spójności i rozpoznawalności poszczególnych brandów należących do Grupy. Jednocześnie Zenithmedia zmienia nazwę na Zenith.
W nowych logotypach zmieniono krój czcionki – taki sam dla wszystkich brandów należących do Grupy. W logotypach ZenithOptimedia, Zenith i Optimedia zachowane zostają charakterystyczne dla nich elementy: tekst „The ROI Agency” i niebieski kolor oraz odświeżony symbol szczytu. Logotypy specjalistycznych działów: Performics, Newcast i DriveR wyróżniają się zastosowanymi kolorami – zielonym, pomarańczowym i niebieskim. Zmiana pozycjonowania i rebranding odbywa się jednocześnie w 250 biurach ZenithOptimedia Group na całym świecie. (MAS)

(22.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo