Zysk Agory w 2011 roku spadł o prawie 40 procent
Przychody grupy Agory w 2011 roku wyniosły 1 234,6 mln zł i wzrosły o ponad 10 proc. w porównania do roku wcześniejszego. Zysk netto grupy wyniósł 43,8 mln zł i był niższy od wyniku z 2010 roku o 39 proc.
Agora podała wyniki finansowe za cały zeszły rok. Poinformowała, że sprzedaż reklam wyniosła 705,6 mln zł (spadek o 1,4 proc.), a sprzedaż wydawnictw - 192,8 mln zł (spadek o 7,7 proc.). Wzrosła za to sprzedaż biletów do kin do 146,3 mln zł.
Z wyników "Gazety Wyborczej" wynika, że sprzedaż jej reklam wyniosła 256,1 mln zł (spadek o 16,3 proc.), a sprzedaż egzemplarzy przyniosła 131,3 mln zł (spadek o 10,1 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 306 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 37 proc.
Przychody segmentu Internet Agory wzrosły o 12 proc. do 114 mln zł.
Spółka szacuje, że w roku 2012 w rynek reklamy w Polsce może maksymalnie wzrosnąć o około 3 proc. (ale w prognozie podaje także, że sytuacja na rynku reklamy może nie ulec zmianie). W jej opinii Internet pozostanie medium o najwyższej dynamice wzrostu, na poziomie około 9-12 proc. Według założeń Agory wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się o około 14-17 proc., a w czasopismach o około 6-9 proc.
SK










