"Wprost" i "Gazeta Polska" najbardziej poprawiły sprzedaż w 2011 roku
”Wprost” i ”Gazeta Polska” to tygodniki opinii, które poprawiły wyniki sprzedażowe w 2011 roku. Minimalny wzrost zanotowały także tygodnik z przedrukami „Angora” i katolicki „Gość Niedzielny”.
Pozycję lidera w segmencie tygodników opinii w ub.r. zajmowała "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy). Jej średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 134 612 egz. (spadek o 5,9 proc. wobec wyników z 2010 roku). Na drugim miejscu znalazło się "Uważam Rze” (Presspublica) z wynikiem 133 120 egz. (tytuł zadebiutował w lutym ub.r.), a na trzecim - „Wprost” (AWR "Wprost") - 119 401 egz. (wzrost o 15,9 proc.).
Sprzedaż „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) wzrosła o 41,3 proc., do 71 650 egz.
Wśród tygodników z przedrukami wynik poprawiła, o 0,7 proc., "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), osiągając sprzedaż na poziomie 365 121 egz.
Wśród tygodników katolickich wzrost, o 0,2 proc., zanotował "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), do 143 427 egz.
W samym tylko grudniu sprzedaż trzech największych tygodników opinii wyglądała następująco: „Polityka” - 144 171 egz., „Uważam Rze” - 129 506 egz. i „Newsweek Polska” - 127 002 egz. Z kolei „Angora” zanotowała rozpowszechnianie na poziomie 364 081 egz., a „Gość Niedzielny” – 152 645 egz. (dane ZKDP). (SK)
(22.02.2012)










