Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Luty 22, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Natemat.pl autorzy są ważniejsi niż informacje - zauważa Dominik Kaznowski

Byłem na jednej z prezentacji na której Tomasz Lis prezentował założenia nowego serwisu. Wydawały mi się one całkiem słuszne. Zalew informacji internetowych, a w efekcie kreowanie zjawiska infofikcji, jest rzeczywistością współczesnych mediów w ogóle. W szczególności tych internetowych. Brakuje rzeczywiście miejsc, które prezentują szerokie spektrum obiektywnych informacji.
Niestety pod tym względem, jak na razie, projekt rozczarowuje - informacji jest po prostu mało. W praktyce w serwisie jest więcej materiałów o charakterze komentarzy i opinii, a nie wiadomości. Można odnieść wrażenie, że twórcy przyjęli założenie, że powinni zinterpretować rzeczywistość za czytelników. Jednak tym co najbardziej uderza jest "celebrytyzacja informacji". W Natemat.pl to autorzy są ważniejsi niż informacje.
Z jednej strony warto docenić to, że przynajmniej część elit próbuje się włączyć w dyskurs internetowy, w którym dotychczas głos szczytu hierarchii społecznej raczej nie był reprezentowany. Samowykluczenie się z dyskusji w sieci przez autorytety prowadzi do zawężenia spektrum poglądów tam obecnych, a zatem do radykalizacji dyskursu internetowego. Dlatego ogólny wydźwięk projektu jest moim zdaniem pozytywny. Szkoda tylko, że odbywa się to w specjalnie utworzonej w tym celu enklawie. Być może w ramach rozwoju serwisu pojawią się w nim jako przeciwwaga dla celebrytów teksty dziennikarzy społecznych - sprowadzające na ziemię nie tylko kontekst prezentowanych treści ale i ich zakres.
Liczyłem na większą różnicę jakościową, szersze ujęcie i spektrum tematów, bardziej społeczny charakter serwisu. Jednocześnie zdaję sobie sprawę jak trudno jest zbudować serwis oparty o wartościowe treści. Niewątpliwe serwis różni się od obecnych w sieci serwisów informacyjnych, oferuje inną formę i treść. W najbliższych miesiącach zobaczymy czy z jednej strony uda się twórcom przełamać dotychczasowe przyzwyczajenia użytkowników, a z drugiej w którym kierunku będzie przebiegał jego dalszy rozwój.

Dominik Kaznowski jest ekspertem zajmującym się Internetem

(22.02.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.