Dział: RADIO

Dodano: Luty 13, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziś po raz pierwszy obchodzimy światowy dzień radia ogłoszony przez UNESCO

Dziś (13 lutego) po raz pierwszy obchodzony jest światowy dzień radia proklamowany przez UNESCO. To jednocześnie rocznica zainaugurowania działalności rozgłośni Narodów Zjednoczonych, która powstała w 1946 roku.

UNESCO chce zwrócić uwagę na znaczenie radia jako środka komunikacji na świecie, zarówno w krajach rozwiniętych, gdzie stacje radiowe wykorzystują nowe technologie jak i w krajach rozwijających się, gdzie radio stymuluje rozwój społeczeństwa.
Spośród środków przekazu radio ma największy na świecie zasięg i dociera do ludzi w odległych regionach świata oraz do grup szczególnych potrzeb np. do osób niepiśmiennych, chorych, ubogich, wykluczonych społecznie lub pozbawionych dostępu do nowych technologii. Radio jest środkiem wczesnego ostrzegania o zagrożeniach takich jak powodzie czy trzęsienia ziemi. Przykładem miejsca, w którym wzrosło w ostatnich latach znaczenie radia jest Afryka, gdzie 9 z 10 gospodarstw domowych ma własny odbiornik lub dostęp do niego. Zwiększa się także liczba rozgłośni na tym kontynencie. Najbardziej spektakularnym rozwojem może pochwalić się Uganda, gdzie obecnie działa 150 rozgłośni. Ponad połowa z nich nadaje w jednym z 38 lokalnych języków. (KI)

(13.02.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Luty 20, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telekomy utrzymały poziom wydatków na reklamę radiową

Z 2,3 mld zł, które telekomy wydały na reklamę w 2011 roku, 7,1 proc. trafiło do radia - tyle samo co w 2010 roku.

Najwięcej na reklamę w radiu wydał w ub.r. PTK Centertel, operator sieci Orange - ponad 58 mln zł. Druga była Polska Telefonia Cyfrowa (Era/T-Mobile) z ponad 32,5 mln zł, a trzeci - Polkomtel SA (Plus) z ponad 31,6 mln zł. Operatorzy najczęściej reklamowali usługi abonamentowe dla klientów indywidualnych (w sumie za prawie 40 mln zł). Prawie 29 mln zł przeznaczyli na promocję usług na kartę, nieco mniej (ponad 27,6 mln zł) na usługi abonamentowe dla firm.
Dane podał Komitet Badań Radiowych na podstawie raportu Kantar Media o wpływach cennikowych netto rozgłośni radiowych w 2011 roku. (KI)

(20.02.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo