W 2011 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników regionalnych
Wszystkie polskie dzienniki regionalne zanotowały w 2011 roku spadek sprzedaży. Najmniejszy (3,4 proc.) miała „Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski”, a największy - „Polska Metropolia Warszawska” (18,3 proc.).
Liderem segmentu dzienników regionalnych jest „Polska Dziennik Zachodni” (Polskapresse) – jej średnie rozpowszechnianie płatne razem w 2011 roku wyniosło 63 787 egz. (to spadek o 8,7 proc. wobec wyniku z 2010 roku). Na drugim miejscu jest „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 62 422 egz. (spadek o 7,5 proc.), a na trzecim „Express Ilustrowany” (Polskapresse) - 43 921 egz. (spadek o 8,5 proc.).
Ubiegłoroczne wyniki największych dziesięciu dzienników regionalnych prezentuje wykres poniżej.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem pozostałych tytułów: „Polska Gazeta Krakowska” - 24 877 egz. (spadek o 7,9 proc.), „Gazeta Codzienna Nowiny” - 24 846 egz. (spadek o 12,6 proc.), „Nowa Trybuna Opolska” - 24 823 egz. (spadek o 7,3 proc.), „Polska Gazeta Wrocławska” - 24 787 egz. (spadek o 10,4 proc.), „Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski” - 23 377 egz. (spadek o 3,4 proc.), „Nowości - Dziennik Toruński” - 20 990 egz. (spadek o 8,2 proc.), „Kurier Szczeciński” - 19 342 egz. (spadek o 6,5 proc.), „Express Bydgoski” - 16 975 egz. (spadek o 8,4 proc.), „Gazeta Współczesna” - 13 361 egz. (spadek o 7,8 proc.), „Super Nowości” - 12 169 egz. (spadek o 9,6 proc.), „Kurier Poranny” - 12 145 egz. (spadek o 14 proc.), „Dziennik Wschodni” - 10 928 egz. (spadek o 14,7 proc.), „Sport” - 7509 egz. (spadek o 8,9 proc.), dwudnik „Polska Metropolia Warszawska” - 6759 egz. (spadek o 18,3 proc.), „Polska Kurier Lubelski” - 6533 egz. (spadek o 15,7 proc.).
W grudniu ub.r. po raz ostatni na rynku pojawił się warszawski dziennik „Życie Warszawy”. Wydająca go Presspublica podjęła decyzję o przekształceniu go w kilkustronicowy dodatek do „Rzeczpospolitej”.
SK










