Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Luty 07, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Czy Tomasz Lis zamienił siekierkę na kijek?

Myślę, że Tomasz Lis nie dał wydawcy - Michałowi Lisieckiemu, prezesowi PMPG, żadnego wyboru. Bo i jak tu zachować twarz, udając, że nic się nie stało i dalej pracować z gwiazdą, znakomitym skądinąd dziennikarzem, który ogłasza publicznie, że będzie tworzył konkurencyjny portal dla tygodnika, którego jest redaktorem naczelnym, i za prowadzenie którego pobiera wynagrodzenie?

Dzięki Tomaszowi Lisowi, staczające się w niebyt „Wprost", kupione przez PMPG, wystartowało w górę jak rakieta. W zaskakująco krótkim czasie Tomasz Lis przywrócił „Wprostowi” wiarygodność utraconą przez umizgi poprzedniego właściciela w stronę pisowszczyzny. PMPG, która po raz pierwszy w swojej historii posiada w swoim portfolio znany, opiniotwórczy tygodnik, i gwiazdę tej klasy co Tomasz Lis, miała oczywiste powody do zadowolenia.

„Kupując „Wprost", PMPG podjęło poważne ryzyko. Teraz stawka jest wysoka: od sukcesu finansowego „Wprost", który jest najcenniejszym aktywem PMPG, zależy w dużej mierze przyszłość tego wydawnictwa”. Michał Lisiecki miał więc poważny dylemat. Z jednej strony, jeśli nie zwolni Tomasza Lisa, pokaże, że jest miękki i straci twarz, ryzykując uszczerbek na wizerunku. Z drugiej strony, jak rozstanie się z Tomaszem Lisem, zachowa twarz, ale straci swojego najlepszego człowieka, ryzykując, że „Wprost" straci impet.

Zastanawiam się tylko dlaczego Lis wybrał nieznanego poza branżą internetową, choć dynamicznego, inwestora, który firmuje nowy portal w stylu The Huffington Post. Piszę „w stylu", bo nic nie wiadomo o zaangażowaniu w ten projekt amerykańskiego giganta AOL, do którego należy większość udziałów w The Huffington Post, a ktory przyciąga w USA rekordową liczbę 36 milionów użytkowników miesięcznie (o 5 mln więcej niż „New York Times"!).

Jeśli za polskim „huffingtonkiem" nie stoi potężna Adrianna Huffington, która prowadzi teraz ofensywę w Europie, obawiam się, że Tomasz Lis zamienił siekierkę na kijek.

Komentarz pochodzi z bloga Media Café Polska

 

(07.02.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.