W 2011 roku rynek reklamy zewnętrznej nie urósł
W 2011 roku rynek reklamy zewnętrznej był wart 599,2 mln zł, czyli mniej więcej tyle, co w 2010 roku. Natomiast czwarty kwartał 2011 przyniósł branży reklamy zewnętrznej o 6,6 proc. mniej przychodów niż w porównywalnym okresie 2010 roku - podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
W czwartym kwartale 2011 roku największe wpływy przyniosły branży firmy z sektora sprzedaż (24,2 proc. ogólnej wartości), co wynika ze wzmożonej promocji sieci handlowych, galerii i hipermarketów, szczególnie w dwóch ostatnich miesiącach roku. Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły sektory: telekomunikacja - 12,4 proc., rozrywka/kultura - 11,4 proc., żywność - 6,6 proc. oraz usługi - 6,1 proc.
IGRZ zaznacza, że nominalnie wartość rynku reklamy zewnętrznej w 2011 roku jest o 0,6 procent mniejsza niż w 2010 (602,9 mln zł), ale w zestawieniu za rok 2011 nie ma firmy Headz Marketing Partner, której wyniki były zaliczone do zestawienia za 2010 rok.
Podsumowanie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS SA, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of Home oraz Warexpo.
TW










