Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 02, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jak klienci oceniają rynek reklamy w Polsce, czyli Grand Check 2011

Badania Grand Check 2011, przeprowadzonego przez miesięcznik "Press” i TNS OBOP. Dodatek dołączony do grudniowego numer miesięcznika "Press".

Agencje reklamowe nie spełniają oczekiwań klientów w zakresie efektywności stosowanych przez nie rozwiązań. Z kolei domy mediowe i agencje interaktywne powinny lepiej komunikować, jak ceny ich usług mają się do ich wartości – wynika z najnowszego badania Grand Check, przeprowadzonego przez miesięcznik "Press” i TNS OBOP.

W corocznym badaniu udział wzięły 524 osoby reprezentujące firmy i marki wylosowane z listy ponad 5 tys. największych reklamodawców – osoby odpowiedzialne za współpracę z agencjami reklamowymi, interaktywnymi, domami mediowymi obsługującymi te marki. Oceniły one ponad 1,3 tys. podmiotów rynku reklamowego. Z ocen tych wynika, że agencje reklamowe dobrze rozumieją potrzeby swoich klientów, jednak szybka i skuteczna reakcja na te potrzeby oraz przełożenie koncepcji kreatywnych na udane realizacje nie są powszechne. Od domów mediowych klienci oczekują większej spójności proponowanych rozwiązań z ich strategią komunikacyjną oraz częstszego wychodzenia z własnymi propozycjami optymalnego rozlokowania budżetu. Natomiast w przypadku agencji interaktywnych klienci pozytywnie oceniają ich biegłość w wykorzystywaniu technologicznych możliwości Internetu. Średni poziom satysfakcji reklamodawców ze współpracy z podmiotami rynku reklamowego nieznacznie wzrósł (agencje reklamowe, domy mediowe) lub nie zmienił się (agencje interaktywne) wobec ub.r.
W badaniu Grand Check prezentujemy szczegółowe wyniki dla 16 agencji reklamowych, 25 domów mediowych i czterech agencji interaktywnych, dla których uzyskano minimalną wymaganą liczbę ocen.
Wśród agencji reklamowych najlepiej oceniono BBDO Warszawa, za którą uplasowały się Opus B i Just. Z domów mediowych najwyższe noty uzyskał IDMnet (specjalizujący się w działaniach online), za nim znalazły się Starcom i ZenithOptimedia. Wśród agencji interaktywnych najwyżej oceniono K2 Internet.
Wyniki badania publikujemy w dodatku "Grand Check” dołączonym do grudniowego numeru miesięcznika "Press”. Publikujemy w nim ranking najbardziej pożądanych i najszerzej znanych podmiotów rynku reklamowego oraz analizę trendów na tym rynku.

AO

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 02, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dagmara Staniewska dyrektorem marketingu Grupy Ströer

Dagmara Staniewska objęła stanowisko dyrektora marketingu Grupy Ströer.

Ostatnio Staniewska pracowała jako senior account manager w firmie brokerskiej Atmedia, gdzie m.in. współtworzyła strategie sprzedaży, wcześniej zaś przez wiele lat w ZenithOptimedia. Jako szef marketingu będzie raportować do Adama Tkaczyka, członka zarządu ds. sprzedaży i marketingu Ströera.
Dotychczas działem marketingu firmy zarządzała Hanna Kuźmierkiewicz, która pozostanie w jego strukturach - na razie nie określono, na jakim stanowisku.

KSZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo