Pekao SA po miesiącu wraca do zawieszonego przetargu
Bank Pekao SA ponownie rusza z przetargiem reklamowym na agencję full service (ATL i BTL).
Pekao SA do prowadzonego od maja, a zawieszonego ponad miesiąc temu przetargu reklamowego na kompleksową obsługę zaprosił ponownie te same agencje. Jest to, oprócz dotychczasowej agencji banku, czyli Euro RSCG Warsaw (pracuje dla tego klienta od marca 2008 roku), sześć innych firm (ich nazw bank nie ujawnia). Z wybranymi w przetargach agencjami bank zamierza podpisać umowy od początku przyszłego roku, wtedy bowiem wygasa umowa z Euro RSCG Warsaw. Prezentacje agencyjne zaplanowane są na przyszły tydzień.
Przypomnijmy, że w przypadku tego przetargu interweniowało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Zastrzeżenia dotyczyły tego, że bank proponował agencjom 5 tys. zł za udział w konkursie, ale w zamian za to wymagał, by przekazały mu prawo do wszystkich projektów i pomysłów, które były zaprezentowane w trakcie przetargu.
Ponadto Pekao SA stworzył dla agencji biorących udział w przetargu negocjacyjną platformę internetową, na której mogą one porównywać swoje oferty finansowe z ofertami konkurencji. Mimo stworzenia takiej platformy bank i tak zastrzegł sobie w materiałach przetargowych prawo do dalszego negocjowania ceny z agencją, której oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
Planowaniem i zakupem mediów dla Pekao SA zajmuje się dom mediowy MediaCom i w tym zakresie nie należy spodziewać się zmian - MediaCom od 2007 roku obsługuje spółki UniCredit na kilkunastu rynkach.
(19.10.2011)










