Presspublica kwestionuje dane PBC dotyczące "Uważam Rze"
Presspublica, wydawca m.in. tygodnika ”Uważam Rze. Inaczej pisane”, zwróciła uwagę Polskim Badaniom Czytelnictwa na dysproporcje między danymi sprzedażowymi tego tygodnika a wynikami pomiarów jego czytelnictwa.
Wydawca podkreśla, że w czerwcu br. jego tygodnik był najlepiej sprzedającym się tytułem w segmencie tygodników opinii (pod względem rozpowszechniania płatnego razem) z wynikiem ponad 131 tys. egz. Druga była „Polityka” z wynikiem 130 tys. egz. Natomiast w badaniach czytelnictwa za lipiec br. główni konkurenci są od ”Uważam Rze” lepsi. Na przykład ”Newsweek Polska” ma czytelnictwo cyklu sezonowego na poziomie 8,5 proc., ”Polityka” – 6,7 proc., a ”Uważam Rze” – 2,7 proc. (badanie PBC/Millward Brown SMG/KRC). Presspublica podkreśla, że nie może znaleźć uzasadnienia dla braku równowagi w obu zestawieniach. W piątek do Adama Wojdyły, prezesa PBC, wpłynął wniosek o analizę problemu. ”Mamy nadzieję, że analiza zespołu ekspertów i zespołu metodologicznego przy PBC, o którą poprosił wydawca, pozwoli na eliminację rozbieżności, a w konsekwencji na przedstawienie rynkowi wiarygodnych danych czytelnictwa tygodników” – poinformowało wczoraj wydawnictwo.
Prezes Wojdyło zapowiada, że sporne dane zostaną przeanalizowane. – Ale na pewno nie popełniliśmy żadnych błędów – deklaruje. – Różne zmienne decydują o tym, jak pismo jest czytane – dodaje Wojdyło. Wyjaśnia, że na dane dotyczące czytelnictwa ma wpływ np. lojalność czytelników. Dlatego starszy czytelnik ”Polityki” rzadziej wymienia się z innymi swoim tygodnikiem niż robi to młodszy czytelnik ”Newsweeka”. – Jak jest w przypadku "Uważam Rze”, dowiemy się, gdy będziemy mogli przyjrzeć się jego danym za dłuższy okres – zapewnia.
”Uważam Rze” ukazuje się od lutego br. (SK)
(20.09.2011)










