Starlink: w pierwszym półroczu rynek reklamy wzrósł o 4,9 proc.
11.08.2011, 07:34
Rynek reklamy w Polsce wzrósł po pierwszym półroczu 2011 roku o 4,9 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2010 roku – wynika z raportu domu mediowego Starlink.
Szacowana przez Starlink wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3 mld 809 mln zł. Największą dynamikę wzrostu – 23,2 proc. - miał Internet. Ten kanał komunikacji ma 15,6 proc. udziału w rynku reklamy. Największy udział ma wciąż telewizja (52,6 proc.) - wzrósł on w pierwszym półroczu o 4,1 proc. Trzecie miejsce pod względem udziału w rynku mają magazyny (9,9 proc.), czwarte - dzienniki (7,4 proc.), piąte - radio (7,3 proc.), szóste - outdoor (6,4 proc.), siódme - reklama kinowa (1,3 proc.). Oprócz Internetu i telewizji wzrost udziału w rynku zanotowały jeszcze: radio - o 5,7 proc. i reklama kinowa - o 9,3 proc. Spadły natomiast udziały dzienników - o 5,3 proc., magazynów - o 0,7 proc. i reklamy zewnętrznej - o 5,2 proc. Na wzrost rynku reklamowego największy wpływ miały sektory: handel, finanse, produkty farmaceutyczne. Po raz pierwszy natomiast odnotowano znaczące spadki budżetów reklamowych w branży FMCG, co - jak tłumaczą analitycy Starlinka - może być związane z globalną sytuacją makroekonomiczną i redukcją budżetów międzynarodowych koncernów.(SYP, 11.08.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










