Polskie agencje nagrodzone na międzynarodowym konkursie Red dot Award 2011
28.07.2011, 08:26
MamaStudio, White Cat Studio i Touch Ideas zdobyły nagrody podczas tegorocznej edycji Red dot Award - największego i jednego z najbardziej znanych na świecie konkursów dla designerów i projektantów.
Wszystkie nagrody polskim agencjom przyznano w kategorii Communication design. MamaStudio dostała nagrodę za system informacji wizualnej przygotowany dla Centrum Nauki Kopernik. Międzynarodowe jury doceniło wysoki poziom projektu, jego oryginalność i spójność z architekturą budynku Centrum i jego otoczenia. To już drugie wyróżnienie dla systemu informacji wizualnej CNK – w kwietniu br. projekt zdobył złotą statuetkę KTR 2011 w kategorii Design. White Cat Studio zdobyła nagrodę za identyfikację wizualną koncernu Netia SA. Nowy znak Netii, wyróżniony za łamanie obowiązujących stereotypów, składa się z kolorowych kropek występujących w różnych konfiguracjach, z których każda może symbolizować coś innego. Z kolei Touch Ideas nagrodzono za opakowanie marki piwa Łomża Niepasteryzowane: minimalistyczny design, odwołujący się do stylistyki PRL, zdaniem jury wyróżnia produkt spośród innych piw. Polskim akcentem była także nagroda (w tej samej kategorii) za projekt książki ”Bar mleczny”. W tym roku o nagrody Red dot w kategorii Communication design walczyło 6468 projektów z 40 krajów. Uroczyste wręczenie nagród zaplanowano na 7 października br. w Berlinie. Red dot Award organizowany jest od 1955 roku. Nagrody są przyznawane w trzech głównych kategoriach: Product design, Communication design i Design concept. Ponadto jury przyznaje: Best of the best, Grand Prix, Junior Prize i tytuł Agency of the Year.(DOK, 28.07.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










