Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 22, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruch inwestuje w nowe kioski

Ruch SA będzie otwierał kioski nowego typu, w których ma być mniej miejsca na prasę. Do roku 2016 w całej Polsce chce ich postawić około 4,7 tys.

- Wprowadzamy nową strategię dla spółki, bo musimy doprowadzić ją przede wszystkim do rentowności - mówi Wojciech Heydel, prezes zarządu Ruch SA. Spółka zaprezentowała wczoraj nową strategię firmy do roku 2016. Sieć będzie stawiać przede wszystkim na rozwój sprzedaży produktów wysokomarżowych z branży FMCG, m.in. artykułów chemicznych, napojów i słodyczy. Zaprezentowano też nowy typ kiosków. Będzie można kupić w nich kawę z ekspresu i kanapki z lodówki. W nowych kioskach tytuły prasowe będzie można wziąć do ręki. Na prasę będzie jednak mniej miejsca. – Wszyscy, także wydawcy, zdają sobie dobrze sprawę z tego, że liczba czytelników prasy ciągle spada – wyjaśnia tę decyzję Maciej Karolak, dyrektor marketingu Ruch SA. Ruch zaprezentował na konferencji modelowy kiosk, w którym umieścił po sześć tytułów na jednej półce (w sumie jest 11 półek). W jednym kiosku będzie miejsce dla około 70 tytułów. - W tych punktach więcej miejsca na prasę nie potrzeba. Całą gamę tytułów czytelnicy otrzymają w naszych punktach w sieciach handlu detalicznego - tłumaczy Maciej Karolak, dyrektor marketingu Ruch SA. - Ja usłyszałem zapewnienie, że w tych kioskach znajdzie się miejsce na 150 tytułów, ale i tak oznaczałoby to zmniejszenie oferty - mówi Jerzy Janczak, prezes ZKDP i dyrektor departamentu dystrybucji i obsługi klienta w wydawnictwie Gruner + Jahr Polska. W nowe kioski, rewitalizację starych i zmiany logistyczno-informatyczne Ruch SA chce zainwestować 165 mln zł. Do 2016 roku zamierza postawić 2,5 tys. punktów sprzedaży w nowych lokalizacjach - w punktach o dużym natężeniu ruchu, np. przy skrzyżowaniach, miejscach przesiadkowych itp. Jeszcze w tym roku ma się pojawić 400 nowych kiosków. Zdaniem Jerzego Janczaka nie wiadomo, w jakiej skali Ruchowi uda się wprowadzić zmiany. - Dzisiaj zaprezentowano tylko nową strategię. Oczekiwałbym teraz spotkania Ruchu z wydawcami, które wyjaśniłoby wiele kwestii - komentuje Janczak. Spółka wdroży też w nowych kioskach jednolity system informatyczny, dzięki czemu będzie mogła prowadzić spójną politykę cenową. Zamierza też scentralizować działalność, by prowadzić jednolitą politykę marketingową – w tym celu zlikwidowała 14 regionalnych dyrekcji. Obecnie Ruchu SA ma 2,8 tys. kiosków - 600 z nich ma przejść jedynie rewitalizację. Dodatkowo Ruch prowadzi sprzedaż m.in. w salonikach prasowych i punktach sprzedaży detalicznej. Ruch ma też 19 tys. kiosków działających na zasadzie partnerskiej. Spółka dystrybuuje obecnie ok. 4 tys. tytułów prasowych.

(KSZ, 22.06.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.