Niemal wszyscy internauci korzystają z serwisów społecznościowych
05.05.2011, 08:01
99,3 proc. internautów korzysta z serwisów społecznościowych. Większość zostawia w nich swoje prywatne dane – wynika z raportu "Prywatność i własny wizerunek w przestrzeni social media" przygotowanego przez Polskie Badania Internetu.
Społeczności to druga pod względem zasięgu kategoria tematyczna w polskim Internecie. W styczniu br. więcej internautów gromadziły tylko serwisy z kategorii kultura i rozrywka (99,4 proc.). Dopiero na trzecim miejscu z zasięgiem 96,1 proc. znalazły się wyszukiwarki i katalogi. Respondenci mają średnio dwa konta w serwisach społecznościowych. 78 proc. zadeklarowało posiadanie profilu w Nk.pl, a 68 proc. na Facebooku. Pozostałe portale wyraźnie ustępują im popularnością. Konto na Grono.pl ma 13 proc. badanych, a na Fotka.pl i Goldenline.pl – po 11 proc. Według badania Megapanel PBI/Gemius zainteresowanie serwisami społecznościowymi w ostatnich latach systematycznie rosło. W styczniu 2006 roku odwiedzało je 57,5 proc. internautów. W styczniu br. już 99,3 proc. (18,1 mln użytkowników). 86 proc. ankietowanych przez PBI podało, że w serwisach społecznościowych ujawniło swoje imię i nazwisko. 83 proc. podało miejsce zamieszkania, 75 proc. datę urodzenia, a 68 proc. wstawiło swoje zdjęcie. Jednocześnie aż 72 proc. respondentów próbuje ograniczać dostęp do swoich danych. Najczęściej nie podają danych innych niż obowiązkowe oraz ograniczają dostęp do swoich profili - udostępniają je tylko znajomym. 80 proc. ankietowanych sprawdza informacje na swój temat w sieci, zwykle korzystając przy tym z Google'a. Kontrolowanie własnego wizerunku jest jednak według badanych utrudnione ze względu na dużą liczbę witryn (63 proc. wskazań) oraz chaos i nadmiar informacji (52 proc.). Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu przeprowadzonego przez PBI w marcu br. na próbie 510 internautów w wieku od 18 do 54 lat.(BIT, 05.05.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










