Kara za teaserowe spoty sieci Żabka została podtrzymana
20.04.2011, 09:09
Firma Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd, informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów - wcześniejszą decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Kampania reklamowa sieci sklepów Żabka trwała od września do końca października 2008 roku i towarzyszyło jej hasło: "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki". W drugim etapie kampanii reklama wyjaśniała, że firma organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Według UOKiK stwierdzenie reklamodawcy sugerowało zamykanie sklepów, a informacje zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego. - Sądzę, że decyzja sądu jest słuszna - komentuje Michał Soroczyński, dyrektor zarządzający agencji Paralotna. - Reklama teaserowa ma budować zainteresowanie, ale nie chodzi w niej o to, by dziś powiedzieć, że jakiś produkt jest za darmo, a za chwilę, że jednak za 5 złotych - argumentuje Soroczyński. Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na spółkę Żabka w wysokości 1,6 mln zł, a jej odwołanie się Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił w całości. Firma może jeszcze odwołać się do sądu apelacyjnego.(KSZ, 20.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










