Internet zarobi na reklamach więcej niż dzienniki w 2013 roku
19.04.2011, 09:06
W 2013 roku globalne wydatki na reklamę w sieci będą większe niż w dziennikach, a Internet stanie się drugim po telewizji medium reklamowym – przewidują analitycy domu mediowego ZenithOptimedia.
Prognozy specjalistów zakładają, że w br. reklama w gazetach codziennych będzie stanowić 20 proc. udziału w rynku reklamowym, a w Internecie - 15,4 proc. Ale w 2013 roku gazety otrzymają już tylko 17,6 proc. wydatków reklamowych, natomiast Internet - 18,3 proc. Wydatki na prasę maleją bowiem o 1,4 proc. rocznie, bo czytelnicy migrują do Internetu. Do 2013 roku wydatki na reklamę internetową mają rosnąć w tempie 14,4 proc. rocznie. Jak twierdzą badacze ZOG, dotychczas motorem wzrostu reklamy internetowej była reklama w wyszukiwarkach, natomiast w br. rolę tę przejmie reklama banerowa. Wydatki na reklamę banerową będą rosły w średnim tempie 16,4 proc. rocznie do 2013 roku. Telewizja pozostaje największym medium reklamowym i nadal zwiększa swój udział w rynku. W 2011 roku będzie mieć 40,9 proc. udziału w globalnych wydatkach na reklamę, w 2012 – 41,5 proc., w 2013 – 41,7 proc. ZenithOptimedia szacuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną o 4,2 proc. w 2011 roku, a nie o 4,6 proc., jak prognozowano w grudniu, co jest skutkiem walk na Bliskim Wschodzie i trzęsienia ziemi w Japonii.(RYD, 19.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










