Niższa sprzedaż tabloidów, wyższa dzienników opinio-twórczych
07.11.2005, 09:30
Spadek sprzedaży tabloidów oraz wzrost sprzedaży tytułów opiniotwórczych i tematycznych – to tendencja zauważalna wśród ogólnopolskich dzienników po trzech kwartałach tego roku.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w trzech kwartałach br. sześć dzienników ogólnopolskich miało średnią sprzedaż wyższą niż w tym samym okresie 2004 roku, a trzem tytułom sprzedaż spadła – wśród tych drugich są oba tabloidy. Największy wzrost sprzedaży egzemplarzowej - o 5,36 proc. - zanotowała ”Gazeta Wyborcza”. Jej średnia sprzedaż w okresie styczeń–wrzesień br. wyniosła 457 157 egz. Liderem pozostaje jednak ”Fakt” ze średnią sprzedażą 512 959 egz. (spadek o 6,83 proc.). Wyniki pozostałych dzienników ogólnopolskich są następujące: ”Super Express” – 215 410 egz. (spadek o 6,39 proc.), ”Rzeczpospolita” – 183 350 egz. (wzrost o 0,09 proc.), ”Gazeta Prawna” – 83 686 egz. (wzrost o 1,58 proc.), ”Przegląd Sportowy” – 79 401 egz. (wzrost o 2,25 proc.), ”Puls Biznesu” – 23 179 egz. (wzrost o 0,39 proc.), ”Trybuna” – 22 445 egz. (spadek o 6,56 proc.), ”Gazeta Giełdy Parkiet” – 10 435 egz. (wzrost o 3,22 proc.). W samym wrześniu br. sprzedaż dzienników ogólnopolskich wyglądała następująco: ”Fakt” – 492 976 egz., ”Gazeta Wyborcza” – 462 044 egz., ”Super Express” – 220 556 egz., ”Rzeczpospolita” – 186 620 egz., ”Przegląd Sportowy” – 89 601 egz., ”Gazeta Prawna” – 72 801 egz., ”Puls Biznesu” – 23 501 egz., ”Trybuna” - 22 769 egz., ”Gazeta Giełdy Parkiet” – 9 850 egz.(GK, 07.11.2005)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










