"Internet 2011" - trendy w polskiej sieci w czasach rozwoju Facebooka
02.03.2011, 09:00
Zestawienie stu witryn polskiego Internetu największych pod względem liczby użytkowników otwiera dodatek "Internet 2011", przygotowany przez "Press" we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu.
W dodatku "Internet 2011" Zbigniew Domaszewicz analizuje strategię portali horyzontalnych, które musiały zmierzyć się z kryzysem gospodarczym i eksplozją popularności mediów społecznościowych. Jak zauważa Andrzej Garapich, szef spółki Polskie Badania Internetu, "kryzys nie zmusił żadnego z dużych wydawców internetowych do zamykania projektów, masowych redukcji zatrudnienia czy innych drastycznych kroków oszczędnościowych". Teraz portale horyzontalne coraz częściej stawiają na własne, unikatowe treści, bo te – co dostrzega Marek Dziewięcki, dyrektor wydawniczy Onet.pl – dają przewagę konkurencyjną i budują reputację marki. A właściciele tych portali koncentrują się na umacnianiu ich pozycji i zwiększaniu rentowności. Coraz większy zasięg w Internecie zyskują wydawcy prasy, głównie dzięki markom prasowym. Pod względem liczby użytkowników w Top 100 witryn polskiego Internetu spośród wydawców najwyżej są: Agora SA (właściciel m.in. portalu Gazeta.pl), Bauer Media Group (m.in. Interia.pl) i Grupa Wydawnicza Polskapresse. Najszybszy wzrost liczby użytkowników zanotowały Media Regionalne. Najpopularniejsze serwisy prasowe to: Wyborcza.pl (wśród dzienników), Newsweek.pl (tygodniki), PCFormat (miesięczniki). Tomasz Bitner na łamach dodatku opisuje, jak rodzime serwisy społecznościowe zareagowały na sukces Facebooka. Okazuje się, że zrobiły dużo i w tej chwili najbardziej potrzebują PR równie silnego, jak ma Facebook. Hanna Świerczewska, specjalista ds. badań PBI, zanalizowała strukturę użytkowników wszystkich kategorii tematycznych wyróżnionych w Megapanelu. Wynika z niej, że pokonując kolejne progi wieku, internauci przepływają od witryn edukacyjnych, poprzez te o pracy, po takie, które wiążą się ze zdobytym statusem zawodowym. W publikacji przedstawiamy też rosnącą ofertę mobilnego Internetu i sukces serwisów zakupów grupowych. Pokazano, jakie formaty reklamy zyskują na znaczeniu w komunikacji marketingowej online. Dodatek "Internet 2011" ukazał się wraz z marcowym wydaniem miesięcznika "Press".(CP, 02.03.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










