Starlink: Rynek reklamy w 2010 roku wzrósł o 4,5 procent
18.02.2011, 08:00
W ub.r. wartość rynku reklamowego wyniosła 7,33 mld zł, co oznacza 4,5-procentowy wzrost w stosunku do 2009 roku - wynika z raportu domu mediowego Starlink.
Nadal największym udziałowcem rynku reklamy jest telewizja, która ma 52,3 proc. udziału w rynku reklamy. Internet ma 14,1 proc., magazyny - 9,9 proc., gazety - 8,3 proc., radio - 7,2 proc., outdoor - 6,9 proc., a kino - 1,3 proc. Największy wzrost wydatków reklamowych odnotowany został w Internecie (23,2 proc.). Rosły również wydatki w telewizji, radiu i kinie. Natomiast reklama zewnętrzna, magazyny i dzienniki zanotowały spadki. Najwięcej na reklamę wydali producenci z sektorów: farmaceutyki, żywność, motoryzacja, telekomunikacja, odzież, handel, a także produkty do użytku domowego (FMCG).(RYD, 18.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










