T-Mobile może wykorzystać sport do działań marketingowych w Polsce
Specjaliści od marketingu sportowego liczą na zaangażowanie się marki T-Mobile, która w tym roku zastąpi markę Era, w sponsoring sportowy w Polsce - być może już na etapie działań rebrandingowych.
Na świecie marka T-Mobile sponsorowała m.in. niemiecką zawodową grupę kolarską (T-Mobile Team) i angielską profesjonalną ligę piłki nożnej (Football League Championship). Jej główni konkurenci w Polsce zyskali wysoką rozpoznawalność jako marki zaangażowane w sport (Plus - piłka siatkowa, Orange - narodowa reprezentacja w piłce nożnej). Dlatego eksperci przewidują, że T-Mobile także w Polsce postawi na sponsoring sportu. Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, nowy na naszym rynku brand może się na to zdecydować już na etapie rebrandingu, ponieważ sport świetnie nadaje się do zakomunikowania zmiany, poinformowania o pojawieniu się nowej marki. Jednak Jerzy Ciszewski, prezes Ciszewski Marketing Sportowy, przewiduje: – Moim zdaniem T-Mobile najpierw skupi się na komunikowaniu na rynku samej zmiany nazwy, dopiero później może zaangażować się w sport. Branża sportowa spekuluje, że w Polsce brand może zostać np. sponsorem ekstraklasy, którą do 2008 roku wspierała marka Orange. – Nowy sponsor będzie musiał zadać sobie wiele trudu, aby zaistnieć jako sponsor ekstraklasy, która nadal jest kojarzona z Orange – ocenia jednak Tomasz Rachwał, prezes Polish Sport Promotion. Rebranding Ery na T-Mobile planowany jest po tym, jak pod koniec ub.r. Deutsche Telekom, właściciel marki T-Mobile, poinformował o przejęciu 100 proc. udziałów Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era. Koszt zmiany szacuje się na ok. 100 mln zł - tyle, ile kosztowało zastąpienie Idei przez Orange. Według danych cennikowych Kantar Media PTC wydała na reklamę w ub.r. 508,6 mln zł, co stawia ją na trzecim miejscu wśród reklamodawców z branży telekomów, po Polkomtelu SA (Plus, Simplus, 36.6) oraz PTK Centertel (Orange).(RYD, 31.01.2011)










