Gazeta.pl ma filmowy serwis VoD
Gazeta.pl (Agora SA) uruchomiła własny serwis wideo na żądanie – Kinoplex.gazeta.pl.
Serwis oferuje w modelu VoD kilkadziesiąt filmów fabularnych i dokumentalnych od SPI International, Vivarto, Art Mouse i National Geographic. Biblioteka ma być poszerzana o kolejne tytuły. Dostęp do filmów jest bezpłatny, ale w zamian internauci muszą obejrzeć reklamy. Spoty będą wyświetlane w blokach, których nie można pominąć. Pierwszy jest przed emisją filmu, kolejne w trakcie. – Uważamy, że jesteśmy w stanie utrzymać serwis w tym modelu – mówi Karol Przełęcki, odpowiedzialny za Kinoplex.gazeta.pl. – To dodatkowe narzędzie do sprzedaży reklam – dodaje. Tą sprzedażą zajmuje się należąca do Agory sieć reklamy wideo AdPlayer. Przełęcki nie wyklucza wprowadzenia modelu transakcyjnego, czyli pobierania od internautów opłat za oglądanie filmów. – Na razie skupiamy się na rozwoju free VoD – zaznacza jednak. Dotychczas Gazeta.pl była partnerem serwisu VoD Waszefilmy.pl (stosuje identyczny model co Kinoplex.gazeta.pl) tworzonego przez firmę Voweb. Gazeta.pl jest kolejnym – po Onecie – portalem posiadającym serwis wideo na żądanie. Produkcje w tym modelu można również oglądać w Internecie, m.in. w aplikacji Ipla oraz w takich serwisach, jak Tvscreen.pl, Cineman.pl i Iplex.pl. Nad podobnym projektem pracuje już Filmweb.pl.(KOZ, 27.01.2011)










