Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 09, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komisja Etyki Polskiego Radia: Ordyński nierzetelny

Komisja Etyki Polskiego Radia stwierdziła, że Jan Ordyński nierzetelnie prowadził swoje audycje w Jedynce. Zarząd radia odniesie się do tego prawdopodobnie w przyszłym tygodniu.

Komisja zajęła się sprawą na wniosek części słuchaczy, którzy poczuli się obrażeni wypowiedziami w programach prowadzonych przez Ordyńskiego. Wysyłali do Komisji listy, których wzór pojawił się wcześniej w Internecie. Jak zapewnia rzecznik Polskiego Radia Radosław Kazimierski, zarząd zajmie się sprawą. Skargi dotyczyły dwóch audycji "W samo południe" wyemitowanych w Jedynce 8 sierpnia i 10 października br. W pierwszej (dotyczyła perspektyw prezydentury Bronisława Komorowskiego) wzięli udział dziennikarze: Seweryn Blumsztajn, Andrzej Jonas i Robert Walenciak, w drugiej (o sytuacji polskiego Kościoła katolickiego) publicyści Cezary Michalski i Andrzej Godlewski oraz lewicowy polityk Andrzej Celiński. Według słuchaczy Ordyński prowadził programy w sposób stronniczy, a w tym drugim dopuścił wypowiedzi obraźliwe dla katolików. „W obu audycjach rozmowy były zawężone do osób reprezentujących zbliżone poglądy, ich opinie nie miały koniecznej przeciwwagi, a prowadzący stawiał tezy do poparcia przez zaproszone osoby. (…) Audycje nie miały charakteru rzeczywistej dyskusji" – stwierdziła Komisja Etyki. Jej zdaniem audycje naruszały też zasadę obiektywizmu zapisaną w karcie etycznej mediów, której sygnatariuszem jest Polskie Radio. W programach zabrakło przeciwstawnych opinii, jednak Komisja nie ma zastrzeżeń do treści tych, które zostały wyrażone. Jan Ordyński do wczoraj nie otrzymał od Komisji żadnego dokumentu w tej sprawie. - Nie sądzę, bym naruszył jakiekolwiek zasady etyki – mówi. Tłumaczy, że nikogo nie obraził, a do audycji dotyczącej prezydentury Komorowskiego nie zaprosił obu stron sporu, ponieważ z powodu trwających wakacji miał zawężony krąg potencjalnych gości. W drugim wypadku prawicowy punkt widzenia reprezentował jego zdaniem Andrzej Godlewski (według Komisji wypowiedzi publicysty nie zmieniły jednak ogólnego tonu dyskusji).

(TAM, 09.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 09, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szesnastu kandydatów do rady nadzorczej Polskiego Radia

Szesnaście osób zaproszono na rozmowy kwalifikacyjne w ramach ostatniego etapu konkursu na członków rady nadzorczej Polskiego Radia SA.

Wśród zakwalifikowanych kandydatów są: Tomasz Sieniutycz, Grzegorz Kołtuniak i Tadeusz Skoczek – przewodniczący i członkowie poprzedniej rady nadzorczej. Oprócz nich weryfikację merytoryczną pozytywnie przeszli: Janusz Adamowski - dziekan Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego; Artur Andrysiak – były członek rady programowej Radia Merkury; Janusz Andrzejowski – były prezes Radia Kraków i były członek jego rady nadzorczej; Krzysztof Czyżewski - prawnik; Marek Dworak – wieloletni prezes Grupy Broker FM; Wojciech Dziomdziora – prawnik, były członek KRRiT; Bogusław Lasota - ekonomista, dziennikarz Polskiego Radia; Ryszard Miazek – były dyrektor redakcji rolnej Polskiego Radia, wiceprzewodniczący KRRiT i prezes TVP; Rafał Skąpski -działacz kultury i dyrektor Państwowego Instytutu Wydawniczego; Jędrzej Skrzypczak – prawnik i politolog; Tadeusz Sznuk – dziennikarz Polskiego Radia i TVP; Marzenna Wojciechowska - prawniczka, członkini Komisji Prawa Autorskiego przy Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego; Jan Wypych – historyk, trzykrotny członek rady nadzorczej Polskiego Radia. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po rozmowach kwalifikacyjnych wyłoni pięciu członków rady, pozostałych dwóch wskażą ministrowie kultury i skarbu. Rozmowy mają się rozpocząć w przyszłym tygodniu.

(TAM, 09.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo