Dział: PRASA

Dodano: Listopad 04, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Zwierciadło przejęło Novimedia

Wydawnictwo Zwierciadło przejęło agencję custom publishing Novimedia. Tego typu firmy stały się bowiem dla tradycyjnych wydawców łakomym kąskiem.

Novimedia jest w strukturach grupy Zwierciadło już od 19 października, ale firmy poinformowały o transakcji dopiero wczoraj. "Widzimy ogromny potencjał w sektorze prasy na zlecenie" - wyjaśniał w informacji prasowej Jerzy Szulwic, prezes Wydawnictwa Zwierciadło. Maciej Jaźwiecki, współzałożyciel agencji Novimedia, a obecnie jej prezes w strukturach grupy Zwierciadło, nie zdradza wartości transakcji. Jak utrzymuje, jest z niej zadowolony. - Naszym partnerem jest wydawnictwo, które się rozwija. Wspólnie jesteśmy w stanie zrobić dużo więcej niż w pojedynkę - wyjaśnia. Agencja Novimedia działa od 1997 roku; do jej klientów należą m.in. VW Poznań, Travelplanet, Sanofi-Aventis, BZ WBK, Polska Telefonia Cyfrowa (Era), Carrefour, Getin Holding, Grupa KBC Warta Kredyt Bank, Nestlé, Toyota Motor Poland, Scania, Goodyear. Wydawnictwo Zwierciadło wydaje miesięcznik pod takim tytułem, a także magazyny "Sens" i "Cars". Wydawcy coraz częściej szukają źródeł dodatkowych przychodów właśnie w segmencie custom publishing - taką działalność prowadzą już m.in. G+J Polska, Ringier Axel Springer Polska, Edipresse Polska. - Szukając dodatkowych dochodów w branży custom publishing, wydawcy albo mogą zbudować własny dział custom publishing, albo pozyskać specjalistyczną agencję drogą akwizycji. Ten drugi sposób pozwala na szybkie rozpoczęcie działalności i przejęcie klientów agencji, ale, niestety, jest droższy - komentuje Ewa Redel-Bydłowska z zarządu Edipresse. Ten wydawca zbudował dział custom publishing od podstaw, a zdecydowały o tym koszty i różnice w kulturze korporacyjnej Edipresse oraz agencji typu custom publishing. Zainteresowanie wydawców przejmowaniem takich agencji jest jednak faktem. Jak mówi prezes Jaźwiecki, o Novimedia starało się także kilka innych wydawnictw. - Wybraliśmy ofertę Wydawnictwa Zwierciadło, bo nie chcieliśmy stać się częścią wielkiego koncernu - tłumaczy. Także Rafał Plewiński, prezes agencji Concept Publishing Polska, dostrzega, że firmy custom publishing są teraz dla wydawców łakomym kąskiem. - Ostatnio otrzymaliśmy propozycję kupna od trzech dużych wydawców. Odmówiliśmy, bo wolimy działać na własną rękę. Przyznaję jednak, że gdybyśmy dostali naprawdę ciekawą ofertę, może dalibyśmy się skusić - mówi.

(MW, 04.11.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.