Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 30, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

LVMH, Nokia i Vodafone – najcenniejsze marki korporacyjne Europy

Grupa LVMH, właściciel takich marek, jak Louis Vuitton, Kenzo i Donna Karan, jest najcenniejszą marką korporacyjną w Europie – wynika z analizy eurobrand2010.

Wyniki badań wartości marek europejskich eurobrand2010 przedstawił w Wiedniu Instytut Marki Europejskiej. Oceniono ponad 3 tys. marek korporacyjnych z 24 krajów i 16 branż. LVMH wyceniono na 27,6 mld euro. Na drugim miejscu znalazła się marka Nokia – 25,33 mld euro, na trzecim Vodafone – 25,31 mld euro. Kolejne są: firma piwowarska InBev (23,6 mld), Unilever (22,2 mld), Telefonica (21,9 mld) i Nestlé (19,6, mld). Pierwszą dziesiątkę zamykają: Deutsche Telekom (18 mld), SAB Miller (17,6 mld) i Mercedes-Benz (17 mld). ”Wartości marek są stabilniejsze niż wartości przedsiębiorstw na rynkach kapitałowych. Marki korporacyjne szybciej wyszły z kryzysu” – skomentował ranking eurobrand2010 Gerhard Hrebicek, dyrektor Instytutu Marki Europejskiej. Najszybszy wzrost wartości marki odnotowały branże: farmakologiczna, ochrony zdrowia i biotechnologiczna. Wśród nich prym wiodą GlaxoSmithKline (wzrost o 34,6 proc.), Sanofi Aventis (o 19,1 proc.) i Novartis (o 11,6 proc.). Najbardziej ucierpiała natomiast wartość marek z branży motoryzacyjnej (spadek o 14,1 proc.) i technologii informacyjnej (o 14,5 proc.).

(DOK, PAP, 30.09.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.