LVMH, Nokia i Vodafone – najcenniejsze marki korporacyjne Europy
30.09.2010, 08:30
Grupa LVMH, właściciel takich marek, jak Louis Vuitton, Kenzo i Donna Karan, jest najcenniejszą marką korporacyjną w Europie – wynika z analizy eurobrand2010.
Wyniki badań wartości marek europejskich eurobrand2010 przedstawił w Wiedniu Instytut Marki Europejskiej. Oceniono ponad 3 tys. marek korporacyjnych z 24 krajów i 16 branż. LVMH wyceniono na 27,6 mld euro. Na drugim miejscu znalazła się marka Nokia – 25,33 mld euro, na trzecim Vodafone – 25,31 mld euro. Kolejne są: firma piwowarska InBev (23,6 mld), Unilever (22,2 mld), Telefonica (21,9 mld) i Nestlé (19,6, mld). Pierwszą dziesiątkę zamykają: Deutsche Telekom (18 mld), SAB Miller (17,6 mld) i Mercedes-Benz (17 mld). ”Wartości marek są stabilniejsze niż wartości przedsiębiorstw na rynkach kapitałowych. Marki korporacyjne szybciej wyszły z kryzysu” – skomentował ranking eurobrand2010 Gerhard Hrebicek, dyrektor Instytutu Marki Europejskiej. Najszybszy wzrost wartości marki odnotowały branże: farmakologiczna, ochrony zdrowia i biotechnologiczna. Wśród nich prym wiodą GlaxoSmithKline (wzrost o 34,6 proc.), Sanofi Aventis (o 19,1 proc.) i Novartis (o 11,6 proc.). Najbardziej ucierpiała natomiast wartość marek z branży motoryzacyjnej (spadek o 14,1 proc.) i technologii informacyjnej (o 14,5 proc.).(DOK, PAP, 30.09.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










