Wydatki na reklamę w radiu i prasie mają spadać, a zyska Internet
16.06.2010, 08:05
Wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosną z 402 mln dolarów obecnie do 717 mln dolarów w 2014 roku – prognozuje firma doradcza PricewaterhouseCoopers.
Z najnowszego raportu Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014 wynika, że w Polsce spadać będą wydatki na reklamy prasowe. – Rozwijać się będzie za to cyfrowa reklama prasowa, czyli w e-wydaniach i serwisach internetowych – mówi Tomasz Prucnal, ekspert PwC ds. mediów. Według ekspertów dziś ten rynek wart jest 6 mln dolarów, a w 2014 roku osiągnie wartość 11 mln dolarów. Prognozy wydatków na reklamę w Polsce do 2014 roku przewidują, że telewizja utrzyma dominujący udział w wydatkach, który wyniesie 47 proc. (1,5 mld dolarów). Udział dzienników spadnie z 8 do 6 proc. (194 mln dolarów), czasopism – z 9 do 7 proc. (229 mln dolarów), a radia - z 7 do 6 proc. (209 dolarów). Znacznie zyska Internet – wzrost z 16 do 22 proc. (717 mln dolarów). – Wobec postępującej migracji czytelników i reklamodawców z prasy tradycyjnej do Internetu tytuły prasowe, które nie wykorzystają obecności w sieci, powinny liczyć się ze znacznymi stratami udziałów w rynku prasowym – ostrzega Tomasz Prucnal.(TOCH, 16.06.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










