Prokuratura nie zbada reklamy piwa Żywiec
02.06.2010, 07:53
Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania w sprawie reklamy piwa Żywiec wykorzystującej wizerunek boksera Tomasza Adamka – poinformowała wczoraj Grupa Żywiec. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zapowiada odwołanie.
Doniesienie do prokuratury o złamaniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości przez Grupę Żywiec PARPA zgłosiła na początku lutego br. Jej przedstawiciele twierdzili, że reklama piwa nie może kojarzyć się z aktywnością fizyczną, a tak według nich było w przypadku spotu z udziałem Adamka. Przedstawiciele Grupy Żywiec tłumaczyli, że mają opinie prawników, iż reklama jest zgodna z prawem. ”Oprócz packshotu w całej reklamie nie ma żadnych odwołań do spożywania piwa” – czytamy w ekspertyzie prawnej, którą przedstawia browar. Oprócz tego firma stała na stanowisku, że ustawa nie zakazuje sportowcom udziału w reklamie piwa ani też prowadzenia reklamy z wykorzystaniem skojarzeń ze sportem. Teraz przedstawiciele Grupy Żywiec uważają, że stanowisko prokuratury potwierdziło ich racje. Tymczasem Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA, zapowiada, że jak tylko otrzyma oficjalne pismo z prokuratury, złoży zażalenie na jej decyzję do sądu. – Głęboko się z tą decyzją nie zgadzam. To chore, jeżeli sportowiec w reklamie nie kojarzy się prokuraturze ze sprawnością fizyczną. Firma nie zaangażowała go dlatego, że zdobył Nobla, ale dlatego, że osiągnął sukces sportowy – tłumaczy Brzózka. Kampanię Żywca pt. ”Najlepsze przed Tobą”, składającą się z cyklu reklam wykorzystujących wizerunki znanych celebrytów (m.in. Krzysztofa Majchrzaka i Wojciecha Waglewskiego), przygotowała agencja Just.(MAZ, 02.06.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










