„Super Express" w nowych rękach?
11.10.2005, 15:06
Jan Kulczyk chce kupić „Super Express" – doniosła dzisiejsza „Gazeta Prawna". Tytuł ma go kosztować 100 mln zł.
Rozmowy w sprawie przejęcia przez Kulczyka 100 proc. udziałów tabloidu wydawanego przez Media Express mają się wkrótce zakończyć. Udziały w Media Express należą po połowie do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych Express, ZPR S.A. i Tidnings AB Marierberg, które jest częścią szwedzkiego koncernu Bonnier. Jeśli „SE” ma przetrwać, nowy inwestor będzie musiał dofinansować gazetę, która ostatnio odnotowuje spadki sprzedaży. Niezbędne wydaje się zwiększenie wydatków na promocję, by dziennik nie dał się wyprzeć z rynku konkurencji – „Faktowi” (Axel Springer Polska) i nowemu dziennikowi Agory. Po wejściu „Faktu” w październiku 2003 roku sprzedaż „Super Expressu” spadła o 30 proc. W sierpniu tego roku „SE” sprzedawał średnio 207,5 tys. egz., a jego największy konkurent „Fakt” – 494 tys.(MMW, 11.10.2005)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










