IRBRI włącza się do prac PBI nad nowymi badaniami Internetu
Inicjatywa na rzecz Badania Radia w Internecie przestaje działać w dotychczasowym kształcie, a jej członkowie włączają się do prac nad zmianami w badaniu sieci, koordynowanych przez Polskie Badania Internetu.
Inicjatywę zawiązali w lipcu ub.r. członkowie Komitetu Badań Radiowych (najwięksi nadawcy), PBI oraz GG Network (ta ostatnia spółka została jednak wykluczona w lutym br.) – Inicjatywa powstała, by zebrać postulaty rynku dotyczące badania radia w sieci i rozpisać ewentualnie na nie przetarg. Swoje zadanie wykonała. Teraz rezultaty prac Inicjatywy zostaną wykorzystane podczas tworzenia nowego badania – wyjaśnia Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu. – Dzięki temu więcej podmiotów jest zaangażowanych w prace nad nowym badaniem – dodaje Krzysztof Głowiński, rzecznik Komitetu Badań Radiowych, i wskazuje, że w ten sposób najwięksi nadawcy radiowi będą doradzać i współdecydować, jaki kształt przybierze badanie słuchalności radia w sieci. Członkowie IRBRI i grupy roboczej zajmującej się streamingiem w ramach konsultacji branżowych PBI zdecydowali, że w badaniu słuchalności internetowych kanałów radiowych brane pod uwagę będą zarówno całe platformy skupiające stacje, jak i pojedyncze kanały. Podstawą danych demograficznych badania ma być panel (reprezentatywna grupa użytkowników), a podstawowym wskaźnikiem badania – słuchalność minutowa (na jej podstawie wyliczone zostaną np. zasięgi).(KOZ, 26.05.2010)










