PBI próbuje przekonać wydawców, którzy chcą nowych badań Internetu
17.03.2010, 08:05
Polskie Badania Internetu chcą pozyskać nowych udziałowców do wakacji, ale blisko 20 podmiotów zapowiada stworzenie konkurencyjnych do Megapanelu badań nawet jeszcze w tym roku.
– Do 16 kwietnia PBI czeka na informacje od podmiotów, które chcą zostać wspólnikami spółki. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych – powiedział podczas spotkania inaugurującego konsultacje branżowe poświęcone badaniu Internetu w Polsce organizowane przez PBI Krzysztof Mikulski, przewodniczący rady nadzorczej tej spółki (jest jej członkiem z ramienia Agory SA). Udziałowcami PBI są: Agora, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Presspublica. Mniej więcej rok temu rozpoczęły się protesty wydawców dotyczące nadzoru nad badaniem. Firmy zwracały się z pytaniem o możliwość wejścia do PBI. - Wtedy zapowiedzieliście wycenę spółki i jej poszerzenie. Do czego przez ten rok doszliście? – pytał Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej w Axel Springer Polska, reprezentujący grupę firm chcących stworzyć alternatywny standard. – To nie jest tak, że nic się przez ten rok nie wydarzyło. Chcieliśmy się przygotować do tego, jak powinno wyglądać badanie, co jest do sfinansowania i jakie obszary nie są uwzględniane w badaniu – odpowiadał Mikulski. – Czemu przez ostatni rok nie mieliście czasu na zadanie pytania, co rynek chciałby zmienić? – pytał dalej Makowski, a po kilku prezentacjach – wspólnie z przedstawicielami GG Network, ARBOinteractive i Naszej Klasy – opuścił salę. W ciągu kilku tygodni blisko 20 firm ma powołać związek pracodawców w celu zorganizowania nowego badania Internetu. – To nie ma być PBI bis, czyli spółka prawa handlowego nastawiona na zysk, w której badanie trzyma pod kluczem pięć firm. Zamierzamy stworzyć organizację otwartą dla wszystkich graczy – mówi Tomasz Przybyłowicz, pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. sprzedaży. – Jeżeli chcemy, aby branża internetowa się rozwijała i rosła, musimy naprawić to, co zostało zaniedbane przez PBI – dodaje. Przybyłowicz informuje, że na temat metodologii trwają rozmowy z Nielsenem, Gemiusem i ComScorem. – Z nowym badaniem ruszymy jeszcze w tym roku – zapowiada. W gronie inicjatorów są m.in. Nasza Klasa, GG Network, Redefine, Axel Springer Polska, ARBOinteractive i Bankier.pl. – Nie jest tak, że jesteśmy zadowoleni z obecnej metodologii i siedzimy w akwarium, z którego nie widzimy, jak się zmienia rynek – mówił wczoraj Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań w PBI. Zapowiedział, że w pierwszej kolejności spółka chce skupić się na badaniu Internetu mobilnego. Zapewniał, że już prowadzone są rozmowy z operatorami komórkowymi w sprawie wypracowania standardu. PBI chce też uwzględnić w badaniu streaming. Według zapowiedzi PBI konsultacje branżowe potrwają do końca kwietnia br.(KOZ, 17.03.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










