Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 17, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI próbuje przekonać wydawców, którzy chcą nowych badań Internetu

Polskie Badania Internetu chcą pozyskać nowych udziałowców do wakacji, ale blisko 20 podmiotów zapowiada stworzenie konkurencyjnych do Megapanelu badań nawet jeszcze w tym roku.

– Do 16 kwietnia PBI czeka na informacje od podmiotów, które chcą zostać wspólnikami spółki. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych – powiedział podczas spotkania inaugurującego konsultacje branżowe poświęcone badaniu Internetu w Polsce organizowane przez PBI Krzysztof Mikulski, przewodniczący rady nadzorczej tej spółki (jest jej członkiem z ramienia Agory SA). Udziałowcami PBI są: Agora, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Presspublica. Mniej więcej rok temu rozpoczęły się protesty wydawców dotyczące nadzoru nad badaniem. Firmy zwracały się z pytaniem o możliwość wejścia do PBI. - Wtedy zapowiedzieliście wycenę spółki i jej poszerzenie. Do czego przez ten rok doszliście? – pytał Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej w Axel Springer Polska, reprezentujący grupę firm chcących stworzyć alternatywny standard. – To nie jest tak, że nic się przez ten rok nie wydarzyło. Chcieliśmy się przygotować do tego, jak powinno wyglądać badanie, co jest do sfinansowania i jakie obszary nie są uwzględniane w badaniu – odpowiadał Mikulski. – Czemu przez ostatni rok nie mieliście czasu na zadanie pytania, co rynek chciałby zmienić? – pytał dalej Makowski, a po kilku prezentacjach – wspólnie z przedstawicielami GG Network, ARBOinteractive i Naszej Klasy – opuścił salę. W ciągu kilku tygodni blisko 20 firm ma powołać związek pracodawców w celu zorganizowania nowego badania Internetu. – To nie ma być PBI bis, czyli spółka prawa handlowego nastawiona na zysk, w której badanie trzyma pod kluczem pięć firm. Zamierzamy stworzyć organizację otwartą dla wszystkich graczy – mówi Tomasz Przybyłowicz, pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. sprzedaży. – Jeżeli chcemy, aby branża internetowa się rozwijała i rosła, musimy naprawić to, co zostało zaniedbane przez PBI – dodaje. Przybyłowicz informuje, że na temat metodologii trwają rozmowy z Nielsenem, Gemiusem i ComScorem. – Z nowym badaniem ruszymy jeszcze w tym roku – zapowiada. W gronie inicjatorów są m.in. Nasza Klasa, GG Network, Redefine, Axel Springer Polska, ARBOinteractive i Bankier.pl. – Nie jest tak, że jesteśmy zadowoleni z obecnej metodologii i siedzimy w akwarium, z którego nie widzimy, jak się zmienia rynek – mówił wczoraj Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań w PBI. Zapowiedział, że w pierwszej kolejności spółka chce skupić się na badaniu Internetu mobilnego. Zapewniał, że już prowadzone są rozmowy z operatorami komórkowymi w sprawie wypracowania standardu. PBI chce też uwzględnić w badaniu streaming. Według zapowiedzi PBI konsultacje branżowe potrwają do końca kwietnia br.

(KOZ, 17.03.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.