”Forbes” i ”Playboy” w ub.r. sprzedawały się lepiej
Wśród miesięczników biznesowych w 2009 roku wyższą sprzedaż zanotował ”Forbes”, a w grupie miesięczników lifestylowych dla mężczyzn wyniki wobec 2008 roku poprawił ”Playboy” - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem.
W ub.r. największe średnie rozpowszechnianie płatne razem miała polska edycja miesięcznika ”Forbes” (Axel Springer Polska) - 45 092 egz. Jest to wynik lepszy o 13,26 proc. od tego z 2008 roku. ”Businessman.pl”, wydawany przez Migut Media SA, zanotował sprzedaż na poziomie 25 288 egz. (dane od stycznia do września, w ZKDP nie ma wyników dla tego tytułu za ostatni kwartał ub.r, w marcu br. miesięcznik wycofano z ZKDP). Liderem wśród lifestylowych miesięczników dla mężczyzn pozostaje ”CKM” (Marquard Media Polska) – 77 237 egz. (spadek o 11,64 proc.). Wyprzedza on ”Men’s Health” (Motor-Presse Polska) z wynikiem 64 055 egz. (spadek o 9,03 proc.) i ”Playboya” (Marquard Media Polska) – 62 243 egz. (wzrost o 0,15 proc.). Ten ostatni tytuł miał w ub.r. o jeden numer mniej, niż rok wcześniej - latem 2009 roku ukazało się bowiem łączone lipcowo-sierpniowe wydanie ”Playboya”. Średnie rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika lifestylowo-shoppingowego ”Logo” (Agora SA) wyniosło 61 345 egz. (spadek o 15,93 proc.). W ub.r. z segmentu wypadł shoppingowy ”Smart” (także Agora SA), który od kwietnia 2009 roku stał się kwartalnikiem. Tylko w grudniu ub.r. rozpowszechnianie płatne razem miesięczników lifestylowych dla mężczyzn wyniosło: ”CKM” - 98 433 egz., ”Men’s Health” - 60 011 egz., ”Playboya” - 52 256 egz., lifestylowo-shoppingowego ”Logo” - 52 597 egz., a biznesowego ”Forbesa” - 42 516 egz.(AW, 15.03.2010)










