Członkowie SMB i SAR postulują zmiany prawne dotyczące loterii
03.03.2010, 07:48
Zarządy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR skierowały list do Ministerstwa Finansów i komisji sejmowej Przyjazne Państwo w sprawie nowych regulacji, które wprowadziła ustawa hazardowa.
Stowarzyszenia domagają się zmian legislacyjnych, które umożliwią obsługę loterii promocyjnych przez agencje reklamowe i innych przedstawicieli rynku reklamy. Według autorów listu wprowadzona na początku br. ustawa hazardowa utrudnia ich prowadzenie. Obydwie organizacje podkreślają, że już pierwsze miesiące obowiązywania ustawy dowodzą braku zapewnienia jednolitej wykładni przepisów, a to z kolei powoduje, że organy obecnie wydające zezwolenia (Dyrektor Izby Celnej, a nie jak wcześniej Ministerstwo Finansów), są nieefektywne. SMB i SAR punktują przede wszystkim niejasności nowych przepisów i niedostosowanie ich do obowiązujących realiów. Poprzednia ustawa o grach i zakładach wzajemnych, z 1992 roku, umożliwiała przeprowadzanie loterii promocyjnych przez firmy, które nie posiadały zezwolenia na prowadzenie działalności z zakresu gier i zakładów wzajemnych. Według SMB i SAR było to rozwiązanie właściwe, bo stosowanie surowych rygorów przewidzianych dla hazardu sensu stricte w stosunku do loterii promocyjnych, które są narzędziem wyłącznie branży reklamowej, nie ma żadnego uzasadnienia. Wprowadzona 1 stycznia 2010 roku ustawa hazardowa objęła zakazem także loterie promocyjne. Nowy stan prawny spowodował, że większość firm z branży komunikacji marketingowej musiała zrezygnować z organizowania loterii promocyjnych. Niewykluczone, że SMB i SAR podejmą dalsze działania lobbingowe poprzez PKPP Lewiatan. Zarówno SMB, jak i SAR (wraz z Polskim Towarzystwem Badaczy Rynku i Opinii oraz Związkiem Firm PR) tworzą Federację Związków Komunikacji Marketingowej wchodzącą w skład PKPP Lewiatan.(DOK, 03.03.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










