Wpływy reklamowe telewizji rosną na papierze, a w rzeczywistości maleją
05.02.2010, 08:27
W styczniu br. łączne wpływy cennikowe głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wyniosły blisko 474 mln zł i były o 25,1 proc. wyższe od styczniowych w ub.r. (prawie 379 mln zł). Jest to jednak wzrost tylko na papierze.
Największe przychody reklamowe wypracował w styczniu br. TVN – według danych cennikowych było to 140,3 mln zł, czyli o 36,6 proc. więcej niż w styczniu ub.r. Drugi był Polsat z przychodami cennikowymi 130,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.). Wpływy TVP 1 wyniosły 126,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a TVP 2 – 76,6 mln zł (wzrost o 18,4 proc.). – W rzeczywistości wpływy reklamowe tych stacji były niższe niż rok temu – uważa Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom. – Najwięcej straciła Telewizja Polska – od 10 do 15 procent, a najmniej TVN – dodaje. Pytany o spory wzrost TVN w danych cennikowych odpowiada, że stacja podniosła ceny i wygenerowała mniej ratingów. Zauważa jednak: – Widać przesunięcie budżetów do kanałów tematycznych, które notowały większe wpływy reklamowe. Dane: AGB Nielsen Media Research.(KOZ, 05.02.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










