Internauci czerpią z sieci większość informacji o regionie
28.01.2010, 07:47
Dla dziewięciu na dziesięciu internautów sieć jest głównym źródłem wiedzy o swojej miejscowości i regionie. Po lokalne gazety sięga w tym celu dwie trzecie użytkowników Internetu - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu.
Połowa internautów szuka informacji o swoim regionie w lokalnych stacjach telewizyjnych, a ponad jedna trzecia w lokalnych rozgłośniach. 23 proc. badanych szuka natomiast informacji lokalnych w regionalnych dodatkach gazet ogólnopolskich i przewodnikach. Jeżeli chodzi o wiadomości ze swojego regionu, w Internecie badani najczęściej szukają informacji o planowanych imprezach kulturalnych (55 proc.) - do repertuaru kin, teatrów i imprez sięga 48 proc. użytkowników sieci. Internauci szukają też informacji o komunikacji (47 proc.), pogodzie (45 proc.), ofertach sklepów i ich lokalizacji (40 proc.), pracy urzędów (32 proc.), usługach medycznych. (30 proc.). Najczęściej internauci szukają informacji lokalnych na stronach w całości poświęconych ich miastom i regionom (71 proc.). Z ogólnopolskich portali czerpie takie wiadomości tylko 41 proc. użytkowników sieci, a dwie trzecie korzysta w tym celu z wyszukiwarek. Prawie połowa internautów dzieli się w sieci wiedzą na temat swoich regionów. Niemal jedna trzecia przesyła znajomym linki do ciekawych stron, a przeszło jedna piąta komentuje lokalne wydarzenia. Na forach internetowych o swoich regionach dyskutuje 16 proc. użytkowników sieci. Badanie na zlecenie PBI przeprowadził w listopadzie ub. roku IMAS International na próbie 507 internautów w wieku od 18 do 54 lat.(MW, 28.01.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










