"Fakt" i "Metro" w 2009 roku cennikowo miały z reklam więcej, niż rok wcześniej
Spośród 10 dzienników o największych wpływach reklamowych w ub.r. tylko "Fakt" i bezpłatny dziennik "Metro" odnotowały lepsze wyniki niż w 2008 roku. W zestawieniu znalazł się też "Dziennik Gazeta Prawna" – wynika z danych Expert Monitora (dane cennikowe netto, bez rabatów i autopromocji).
Od stycznia do grudnia ub.r. cennikowo najwięcej na reklamach zarobiła ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – 806 mln zł (o 20,13 proc. mniej niż w 2008 roku). Za nią znalazły się dzienniki objęte tytułem ”Polska” (Grupa Wydawnicza Polskapresse) – 296,2 mln zł (spadek o 10,43 proc.). Trzeci był ”Fakt” (Axel Springer Polska), którego wpływy reklamowe wyniosły blisko 200 mln zł (wzrost o 5,11 proc.). Kolejne miejsca zajęły: ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 167,7 mln zł (spadek o 9,71 proc.), bezpłatny dziennik ”Metro” (Agora SA) – 95,6 mln zł (wzrost o 8,74 proc.), ”Super Express” (Murator SA) – 93,4 mln zł (spadek o 11 proc.), ”Dziennik” (od 17 sierpnia w Infor Biznes, wcześniej – Axel Springer Polska) – 88,3 mln zł (wyniki uwzględniają okres od początku roku do momentu połączenia z ”Gazetą Prawną” w połowie września ub.r.), bezpłatny dwudnik ”Echo Miasta” (Grupa Wydawnicza Polskapresse) – 49,7 mln zł (spadek o 26,56 proc.), ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) – 43,1 mln zł (wynik uwzględnia okres od momentu ukazania się na rynku, czyli od 14 września ub.r.) oraz ”Dziennik Polski” (Wydawnictwo Jagiellonia SA) – 39,5 mln zł (spadek o 4,3 proc.).(AW, 22.01.2010)










