Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakt", "Metro" i "Express Bydgoski" zarobiły na reklamach więcej, niż rok temu

Po trzech kwartałach br. 10 najlepiej zarabiających na reklamach dzienników miało wpływy niższe o 15,85 proc., niż w okresie styczeń - wrzesień 2008 roku – wynika z danych cennikowych Expert Monitora (bez rabatów i autopromocji).

Od stycznia do września br. najwyższe wpływy reklamowe miała ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – 581,8 mln zł i w porównaniu z tym samym okresem w ub.r. jest to wynik gorszy o 22,67 proc. Za nią była ”Polska” (Grupa Wydawnicza Polskapresse), która na reklamach zarobiła 212,6 mln zł (spadek o 11,34 proc.). Trzecie miejsce zajął ”Fakt” (Axel Springer Polska) – ok. 136,8 mln zł (wzrost o 3,27 proc.), który wyprzedził ”Rzeczpospolitą” (Presspublica) – 114,7 mln zł (spadek o 14,89 proc.) i ”Dziennik” (17 sierpnia nastąpiła zmiana wydawcy z Axel Springer Polska na Infor Biznes, 14 września ”Dziennik” został połączony z ”Gazetą Prawną”) – 88,3 mln zł (spadek o 44,01 proc.). Kolejne w rankingu 10 dzienników o najwyższych wpływach reklamowych były: ”Metro” (Agora SA) – 66,2 mln zł (wzrost o 4,92 proc.), ”Super Express” (Murator SA) – 65,1 mln zł (spadek o 14,39 proc.), ”Echo Miasta” (Media4mat) – 38 mln zł (spadek o 24,59 proc.), ”Dziennik Polski” (Wydawnictwo Jagiellonia SA) – 29 mln zł (spadek o 2,77 proc.) i ”Express Bydgoski” (Express Media) – 28,6 mln zł (wzrost o 5,67 proc.). Na 14. miejsce spadła ”Gazeta Prawna” (Infor Biznes, obecnie ukazuje się jako ”Dziennik Gazeta Prawna”) – ponad 24 mln zł (spadek o 11,75 proc.). W ubiegłym roku tytuł ten zajmował 10. pozycję.

(AW, 23.10.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.