Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 26, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mniejszościowi udziałowcy AWR "Wprost" obawiają się Qebonto Holdings

Mniejszościowi udziałowcy spółki AWR "Wprost", wydającej m.in. tygodnik "Wprost", obawiają się, że zupełną kontrolę nad wydawnictwem i jego majątek przejmie cypryjska firma Qebonto Holdings Limited. Ujawniają też, że tygodnik do końca lipca przyniósł 4,5 mln zł straty.

Cypryjska spółka Qebonto Holdings Limited jest największym udziałowcem wydawnictwa, a udziały w niej należą m.in. do rodzinnej firmy Marka, Amadeusza i Pauliny Królów. Z relacji jednego z mniejszościowych udziałowców AWR ”Wprost”, który nie chce wypowiadać się oficjalnie, wynika, że zarząd podczas ostatniego nadzwyczajnego walnego zgromadzenia wspólników, które odbyło się 13 sierpnia br., wystąpił do udziałowców o wsparcie finansowe dla spółki. Decyzja ta miała być spowodowana tym, że flagowy tytuł wydawnictwa tygodnik ”Wprost” notuje straty – na koniec lipca 4,5 mln zł. Udziałowcy odmówili jednak dofinansowania spółki. Nie zgodzić się miał też na to największy udziałowiec Qebonto Holdings Limited. Według mniejszościowych udziałowców prawdopodobny jest scenariusz, że zarząd AWR ”Wprost” ogłosi likwidację wydawnictwa, a następnie majątek, w tym tygodnik ”Wprost”, przejmie cypryjska spółka należąca po części do rodziny Królów. Amadeusz Król, prezes AWR ”Wprost”, nie chce komentować informacji o stracie finansowej, ale zapewnia, że spółka nie jest zadłużona. – Na dzień dzisiejszy nie jestem uprawniony ani umocowany do określania czy komentowania intencji większościowego udziałowca. Jako prezes AWR ”Wprost” mogę jedynie poinformować, że spółka w tej chwili prowadzi zaawansowane rozmowy z kilkoma inwestorami. Na rynku jest trudna sytuacja i nie mamy wystarczających środków, aby realizować nasze plany, czyli rozwijać się jeszcze bardziej w Internecie, uruchamiać nowe serwisy oraz usługi w sieci. Ponadto chcemy ustabilizować sprzedaż ”Wprost” na poziomie 100 tys. egz. i wrócić na pierwszą pozycję wśród tygodników opinii pod względem wpływów reklamowych. Między innymi dlatego szukamy inwestora – mówi Amadeusz Król. AWR ”Wprost” wydaje tygodnik ”Wprost”, dwutygodnik ”Wprost Light” i miesięcznik ”Mój pies”. Średnie rozpowszechnianie płatne razem ”Wprost” w pierwszym półroczu br. wyniosło 103 351 egz. (Dane: ZKDP).

(AW, 26.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.