Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 04, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agata Konarska prowadzi programy w TVP i zarazem biuro komunikacji PLL LOT

Agata Konarska, dziennikarka prowadząca programy w Telewizji Polskiej pracuje jednocześnie dla PLL LOT. Firmom to nie przeszkadza, choć jest sprzeczne zarówno z zasadami dziennikarstwa, jak i public relations.

Konarska prowadzi programy i serwisy biznesowe w TVP Info (do końca sierpnia jest na urlopie), a niedawno została współprowadzącą poranne pasmo TVP 1 ”Kawa czy herbata?”. Jednocześnie kieruje biurem komunikacji korporacyjnej LOT-u. – Nie ma tu konfliktu interesów, bo w telewizji pani Konarska nie zajmuje się LOT-em, a jako rzecznik prasowy firmy występuję ja – mówi Andrzej Kozłowski, rzecznik prasowy PLL LOT. Agata Konarska nie znalazła czasu na rozmowę z ”Presserwisem”, ale przedstawiła sprawę p.o. rzecznikowi prasowemu TVP Danielowi Jabłońskiemu. – Jak nas zapewniła pani Agata Konarska, obowiązki w LOT, wykonywane w ramach umowy-zlecenia, nie kolidują z jej pracą w TVP. LOT i TVP nie są firmami konkurencyjnymi – wyjaśnia Jabłoński. – Jestem zdumiona – reaguje na to Krystyna Mokrosińska, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i członek Komisji Etyki TVP poprzedniej kadencji. – Skoro pracodawca się na to godzi, to z punku widzenia prawa pracy niczego tej sytuacji nie można zarzucić. Ale jest jeszcze etyka. Przecież kierowanie biurem komunikacji to czysty PR. A zgodnie z ”Zasadami etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej” prezenterzy nie powinni pracować w biurach prasowych, firmach PR ani w reklamie – wylicza Mokrosińska. – Nie można łączyć pracy dziennikarskiej z rzecznikowaniem – przypomina też Wiktor Legowicz, dziennikarz ekonomiczny Programu III Polskiego Radia. – Ostateczna decyzja w tej sprawie należy jednak do pracodawcy – zastrzega. – To nieetyczne i już – ucina Marek Wróbel z Rady Etyki Public Relations, prezes agencji Neuron. – Prowadzący pasmo poranne nie jest wprawdzie dziennikarzem w pełnym znaczeniu tego słowa, ma jednak wpływ na to, co mówi i przedstawia w programie. Nie można łączyć tej pracy z kierowaniem biurem komunikacji, nieważne czy na zlecenie, czy na etacie – dodaje. Łączenie pracy PR-owca i dziennikarza znalazło się na liście siedmiu nadużyć w branży, opracowanej przez Radę Etyki PR.

(RUT, 04.08.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.