Gazeta o piłce nożnej "Futbol News" będzie się ukazywała w poniedziałki i czwartki
28.07.2009, 08:51
3 sierpnia ukaże się pierwszy numer gazety "Futbol News" (SportLive24 SA). Nowy tytuł ma być w całości poświęcony piłce nożnej. Będzie wychodził w poniedziałki i czwartki.
W poniedziałki ”Futbol News” ma się ukazywać w objętości 32 stron (w województwie mazowieckim 36), a w czwartki 24 – w każdym z wydań 16 kolumn będzie drukowanych w pełnym kolorze. Tytuł będzie mutowany na osiem wydań regionalnych. W wydaniu mazowieckim (najobszerniejszym) będą prezentowane wyniki najniższych klas rozgrywek (do B klasy). Gazeta ma mieć nietypowy na polskim rynku format –zbliżony do kwadratu, czyli podobny do niemieckiego ”Kickera”. SportLive24 przy przygotowaniu dystrybucji pisma korzystał z usług G+J Polska. ”Futbol News” będzie drukowany w drukarniach Polskapresse, Presspubliki, olsztyńskiego Edytora, Mediów Regionalnych i w drukarni Kema w Szczecinie. Na początku każde wydanie ma się ukazywać w nakładzie 150 tys. egz. – Liczymy, że sprzeda się połowa nakładu – mówi Piotr Górski, dyrektor wydawniczy projektowanego tytułu (przez wiele lat był redaktorem naczelnym ”Przeglądu Sportowego”). Wydawca chce odebrać czytelników ”Przeglądowi Sportowemu” (Axel Springer Polska), który w okresie styczeń-maj br. osiągnął średnie rozpowszechnianie płatne razem w wysokości 57,1 tys. egz. (dane ZKDP). Zamierza ich przyciągnąć niższą ceną: ”Futbol News” będzie kosztować 1,50 zł, a ”Przegląd Sportowy” kosztuje w zależności od wydania od 2,10 do 2,50 zł. W nowej gazecie znajdą się nie tylko wyniki i relacje z meczów, ale też reportaże, wywiady, program telewizyjny dla kibiców ułatwiający śledzenie spotkań nawet egzotycznych lig. Wydanie czwartkowe będzie adresowane przede wszystkim do graczy zakładów bukmacherskich. – Naszą siłą jest zespół – zapewnia Górski. Redaktorem naczelnym projektowanej gazety jest Jacek Kmiecik – też kiedyś związany z ”Przeglądem Sportowym”, jak i większość 15-osobowego zespołu, który równolegle pracuje dla innego tytułu wydawnictwa - miesięcznika ”Magazyn Futbol”. Wśród felietonistów są m.in.: Janusz Basałaj, Michał Listkiewicz, Paweł Zarzeczny, a wśród ekspertów byli piłkarze: Stefan Majewski, Grzegorz Mielcarski, Andrzej Szarmach, Tomasz Wieszczycki, Paweł Janas. Ten ostatni (były trener reprezentacji kraju) jest twarzą wchodzącego na rynek dziennika piłkarskiego i bierze udział w kampanii reklamowej, która wczoraj się rozpoczęła i potrwa do końca sierpnia. Obejmuje ona telewizję (główne stacje ogólnotematyczne, sportowe, filmowe i lokalne), Internet, nośniki reklamy zewnętrznej (80 autobusów w największych miastach) i punkty sprzedaży prasy. Kreację przygotowała agencja GonnaBe, a media kupił Mediaon.(GK, 28.07.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










