Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 03, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Kobosko pokieruje połączeniem "Dziennika" z "Gazetą Prawną"

Według nieoficjalnych informacji "Presserwisu" projektem połączenia "Dziennika" z "Gazetą Prawną" będzie kierował Michał Kobosko, obecnie redaktor naczelny tygodnika "Newsweek Polska".

Michał Kobosko odmówił komentarza w sprawie objęcia nowego stanowiska, ale według ustaleń ”Presserwisu” uzgodniono już, że p.o. redaktorem naczelnym ”Newsweeka” będzie Wojciech Maziarski – dotychczas zastępca naczelnego. Kobosko na początek pokieruje redakcją ”Dziennika”, gdyż ze stanowiska redaktora naczelnego zrezygnował Robert Krasowski. O swojej decyzji poinformował on wczoraj swoich zastępców, zaraz po tym jak do zespołu rozesłano maile o tworzeniu nowej gazety na bazie ”Dziennika” i ”Gazety Prawnej”. Ma ona powstać jesienią, jej wydawcą będzie Infor Biznes (obecnie wydawca ”Gazety Prawnej”). W spółce tej Springer obejmie 49 proc. udziałów i wniesie do niej ”Dziennik”, serwis Dziennik.pl i według nieoficjalnych informacji także aport pieniężny. - Naszym głównym celem jest zwiększenie grupy docelowej i wyjście poza obszar B2B. Dlatego chcemy, by z jednej strony nowy projekt bazował na mocnych stronach ”Gazety Prawnej”, a z drugiej korzystał z potencjału ”Dziennika”. W biznesie i gospodarce czujemy się najmocniejsi. ”Gazeta Prawna” broni się na rynku, co pokazują zarówno wyniki sprzedaży egzemplarzowej, jak i wpływy reklamowe z ostatnich miesięcy – mówi Dariusz Piekarski, wiceprezes Infor Biznes. Pytany o to, jak może wyglądać dziennik po fuzji, odpowiada: - Nie ma jeszcze ostatecznego kształtu, bo w tej chwili jesteśmy na etapie badań rynkowych. Rozpoczęły się one pół miesiąca temu, a wyniki będą znane najwcześniej w połowie sierpnia. W tej chwili tworzone są pierwsze prototypy gazety. Niezależnie od nowego produktu ”Gazeta Prawna” ma się ukazywać w dotychczasowej formule dla prenumeratorów. - Jeśli poziom dziennikarski ”Dziennika” połączy się z eksperckim charakterem ”Gazety Prawnej”, to może powstać produkt będący przeciwwagą nie tylko dla gazet ekonomicznych, takich jak ”Rzeczpospolita” i ”Puls Biznesu”, ale też ogólnotematycznej ”Gazety Wyborczej” – mówi Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych. Większość przedstawicieli branży (komentarze na Press.pl) uważa, że nowy projekt (roboczo zwany w redakcji Inforu ”Gazeta Prawna Dziennik”) będzie konkurentem głównie dla ”Rzeczpospolitej”. Jednak to właśnie w ”Rzeczpospolitej” kierownictwo redakcji zaprosiło wczoraj zespół na szampana z powodu – jak to określono - likwidacji ”Dziennika”. Rozpowszechnianie płatne razem ”Dziennika” w pierwszym kwartale br. wyniosło 147 998 egz., a ”Gazety Prawnej” 86 602 egz. (Dane ZKDP).

(CP, 03.06.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.